Uydu
Haritada göster
  • Gün 15

Kila Kupra mud volcanoes

1 Haziran 2023, Gürcistan ⋅ ⛅ 29 °C

We hebben nog nooit een land bezocht waar je eigenlijk overal mobiel bereik hebt, zelfs hier in de middle of nowhere. We rijden verder door de grensregio en komen bij een controlepost van de grenspolitie. Hier worden onze paspoorten en permit kort gecontroleerd. Het is duidelijk dat ze op de hoogte zijn van onze komst, de man wil naar binnen lopen, maar geeft de papieren gelijk weer terug en wijst ons de weg. In de wachttoren verderop houdt iemand ons daarna met de verrekijker in de gaten.

Een paar kilometer verderop rijden we een heuvel op en wandelen naar nog een locatie waar modder vulkanen zijn. Deze zijn heel anders dan de vorige, waarbij op verschillende plekken een zwarte, olieachtige substantie borrelt en heel langzaam uit de kratertjes stroomt. Eromheen ligt soms een dikke koek van een zachte en zwarte teerachtige smurrie, welke je met je handen kunt indrukken. Veel desolater kun je het bijna niet hebben. Op een heuvel een kilometer verderop staat de Azerbjaanse grenswachterspost.
    Okumaya devam et