Kamperen bij een oud grotklooster

June 1, 2023 in Georgia ⋅ ☁️ 25 °C

Vanaf de modder vulkanen rijden we verder een rif (rechtopstaande rotsen door) en komen dan bij de Iori rivier, waar veel bomen op de oevers groeien. We steken de rivier over op een gammele brug en rijden verder langs olijf en amandelgaarden. Veel ervan zijn net aangelegd, zover je kunt kijken de vallei in. We rijden tegen een kudde van honderden schapen aan, maar kunnen er gelukkig naast de weg omheen.

Wat verderop wordt de weg echt geblokkeerd door nog een kudde, de herder maakt een weg vrij voor ons. We steken nogmaals de rivier over en kiezen dan een kampeerplek uit bij een mooie rotspartij met daarin een oud klooster. Het is erg heet, dus we maken gebruik van de schaduw die de auto en de luifel van de daktent ons bieden. We zien de kudde schapen in de verte langstrekken, met de herders te paard.

We gieten water bij onze goulash uit de zak, 10 minuten wachten en we hebben lekker eten. De zonsondergang is prachtig en gelukkig trekken de onweersbuien langs ons heen. Als we in de tent liggen druppelt het een beetje en het blijft daarbij.