Satelita
  • Dzień 17

Terugreis

3 czerwca 2023, Holandia ⋅ ☀️ 18 °C

We slapen op 25 minuten rijden van de luchthaven van Tbilisi. Vandaag is het eerst tijd voor ontbijt. Zoals eerder gezegd houden Georgiërs niet van vroeg opstaan. Er is ons gisteren voorgesteld om 10 uur te ontbijten, na onderhandelen is dit 7.30 uur geworden. De jongen die het ontbijt in de lobby serveert aan zijn enige gasten is aanvankelijk not amused. We krijgen yoghurt, brood, knakworsten, thee en nog wat dingen. Na een tijdje is hij wakker en wordt wat vriendelijker en maken we zelfs nog een praatje met hem.

Op de luchthaven hebben we afgesproken net voor de terminal met de behulpzame en vriendelijke Platon. Hij inspecteert de auto en brengt ons naar de vertrekhal. Het vliegveld van Tbilisi is klein en niet veel te beleven. Ons vliegtuig van Turkish is op tijd en bij de takeoff worden we getrakteerd op een rondje stad met daarachter de Kaukasus. Tot ziens Georgië!

De twee uur durende vlucht naar Istanbul verloopt rustig, we krijgen weer een warme maaltijd en landen op schema op de mega luchthaven van Istanbul. Daar hebben we twee uur, dit is amper genoeg om een broodje te halen in de centrale shoppingmall. Over de rekening van 45 euro zullen we het maar niet hebben. De tweede vlucht naar Schiphol met de A330-300 duurt drie uur en aan het einde van de middag zijn we weer op Schiphol. Daar is het druk bij de paspoortcontrole, de automatische machines zijn niet echt een verbetering wat betreft de afhandeling snelheid. We kunnen terugkijken op een prachtige reis en zullen zeker nog eens teruggaan naar deze regio.
    Czytaj więcej