Afficher sur la carte
  • Jour 21

Cai Be: Op tour

24 novembre 2023, Vietnam ⋅ ☁️ 26 °C

We hebben bij het hotel een tour geboekt om wat van de omgeving te zien. Achteraf blijkt dit totaal niet aan ons besteed 🤣.

We worden na het ontbijt samen met andere gasten in de boot geladen en naar de overkant gevaren. Daar liggen roeibootjes klaar die ons in kolonne een stukje de mangrove invaren. Wij varen gelukkig voorop. Na een paar honderd met keren we om en varen terug, ok dan.

Daarna zetten we koers naar Cai Be, waar vroeger een levendige drijvende markt was. Lokale bootjes verhandelen hun waar aan grotere inkopers. Tegenwoordig liggen er nog een paar boten, de bouw van bruggen heeft de markt overbodig gemaakt. In Cai Be zijn veel woningen aan het water op palen gebouwd. We stoppen bij een fabriek waar van rijst allerlei snoep wordt gemaakt op traditionele wijze. Wij denken alleen nog voor toeristen. We krijgen demonstraties te zien en kunnen wat snoep kopen.

De laatste stop is een boomgaard waar allerlei fruit wordt geteeld. We worden rondgeleid en zien een dans en muziekshow. Daarna gaan we terug naar het resort en komen bij van de tour aan het zwembad.
    En savoir plus