Satelita
  • Rotterdam

12 czerwca 2021, Holandia ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag op de fiets naar Rotterdam. Hier de drie straten en Station Noord bekeken uit het Monopoly. Uiteraard ook even naar het Centraal Station en de Markthal bezocht.

Monopoly is niet duidelijk waar station Noord op is gebaseerd. Enig speurwerk leverde Station Noord in Rotterdam op, dus die pakken we mee en kunnen we ook deze afvinken op het spelbord.

Rotterdam en Monopoly.
    “Er waren niet genoeg vestigingen om het bord te vullen, dus gebruikte hij ook straatnamen die iets met Perry te maken hadden. Zoals de Barteljorisstraat in Haarlem, waar een magazijn van Perry zat. Ook dit was niet genoeg, dus Frederik vulde het bord verder aan met straatnamen uit de directe omgeving van Perry-filialen, met voorkeur winkelstraten.”

Op de Coolsingel zat dus een filiaal van Perry & Co en het Hofplein is daar in de buurt. Blaak heeft een andere verklaring: daar zat namelijk de winkel Meijer & Blessing en zij verkochten Monopoly. Liefhebbers van modeltreinen kunnen in deze winkel nog steeds hun hart ophalen.