• Spokke-Riete

June 23, 2021 in the Netherlands ⋅ ☁️ 15 °C

Vandaag binnendoor naar onze oude vertrouwde stek in Oudleusen, de Spokke-Riete. Jarenlang hebben we hier met onze meisjes vakantie gevierd. Ook Charly, onze vorige 2CV is hier vaak geweest. De meisjes vielen tijdens de rit vaak in slaap en we lieten ze dan lekker slapen bij thuiskomst in de Eend in hun autostoeltjes. Ooit was het zo warm dat Rita een deel van het koele toiletgebouw afsloot, zodat ze daar een middag dutje konden doen. Rita is op jonge leeftijd een aantal jaar geleden overleden, dat wisten wij inmiddels al. Vandaag nog even met Marinus gesproken en vernomen dat ook hij van zijn oude dag gaat genieten. Hun kinderen gaan niet met de camping verder, dus de grond krijgt een andere bestemming. Eind dit jaar sluit de camping definitief….😥 Wellicht komen er nog wel een aantal Camperplaatsen. We zijn benieuwd en houden het in de gaten!👍

Onderweg even gestopt bij Jasicamp. Wat hebben ze hier een onderdelen voorraad! Was er nooit geweest, dus moest even naar binnen.
    Daarna door naar Vledder, Ook hier hebben ze Dorpsstraat en Brink. Dat deze straten voorkomen in Monopoly, moeten we deze uiteraard aandoen. Opvallend is dat ze, net als in de Koog aan elkaar liggen. Nog even boodschappen gedaan in Staphorst en gezien dat klederdracht hier nog niet uit het straatbeeld is verdwenen.
    Op de Spokke-Riete de wassen draaien en morgen wellicht een fietstocht maken in deze prachtige omgeving.