Voorspoedige reis...

June 15, 2019 in Germany ⋅ 🌧 18 °C

Afgelopen nacht heeft de regen afkoeling gebracht en als we om 08.50 uur vertrekken is het bewolkt, maar droog.
    We moeten goed opletten bij ons vertrek of er geen vrachtschepen op het Mittellandkanaal varen, zij zuigen namelijk de haven leeg en even later komt het water weer terug, waardoor onze boten op die momenten vrijwel onbestuurbaar zijn.
    De Bruce is als eerste buiten de haven en houdt alles in de gaten, om negen uur varen we weer allemaal op het kanaal.

De vaartocht verloopt voorspoedig en aan het einde van de morgen begint de omgeving te veranderen, we zien bossen verschijnen en het wordt heuvelachtig, mooier dus.
    Kwart over één arriveren we in jachthaven Bad Essen zoals Willy gepland had, de vrij smalle ingang wordt door alle schippers met verve genomen en al snel liggen we allemaal aangemeerd.
    Bad Essen is een kuuroord en ligt aan de Europese wandelroute E11 die van Den Haag naar de Poolse grens loopt.

s' Middags gaan we met z'n allen een wandeling maken, waarbij we al snel een ijssalon tegen komen...ook de hond van Willy en Viviane krijgt een ijsje waar ze erg van geniet.
    We bekijken het leuke plaatsje (er is een proeverij georganiseerd) met de vele vakwerkhuizen en een mooie kerk, heel knus en vriendelijk.