Onthaasten...

June 22, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 17 °C

Het is stralend zonnig na een frisse nacht, om 08.45 uur zijn we er allemaal weer klaar voor!
    We beginnen de dag direct met een sluis, achter een vrachtboot aan schuiven we bijna allemaal naar binnen, helaas moet De Bruce achterblijven en wachten op de volgende schutting.
    We varen op het Elbe-Lübeckkanaal en mogen niet harder varen dan 10 kilometer per uur, deze snelheid moet je absoluut niet overschrijden anders heb je kans op een boete, de snelheid wordt gecontroleerd door de minimale vaartijd tussen de sluizen.
    Onthaasten dus...geen probleem, de omgeving is prachtig en de vogels trakteren ons op een gratis fluitconcert.

Het kanaal loopt van Lauenberg tot Lübeck en de lengte van het kanaal is 62 kilometer met 7 sluizen.
    Vandaag passeren we er twee en gaan we overnachten in Molln, Na 10 kilometer arriveren we bij de tweede sluis die 35 meter korter blijkt te zijn.
    De eerste drie sportboten mogen invaren, wij blijven met drie boten achter en wachten op de volgende schutting.
    Al snel komt er een rondvaartboot én De Bruce aan varen, gelukkig kunnen we nu met z'n allen in de sluis wel zo gezellig voor De Bruce. Na een vlotte schutting varen we met z'n vieren verder door het mooie landschap en genieten.

Even voor twee uur arriveren we in de haven van Molln we worden opgewacht door Luc en Christine, met De Bob zijn zij het gezelschap vooruit gereisd.
    Het aanleggen heeft nogal wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk ligt iedereen naar het zin, een aantal toervaarders spreekt met elkaar af om in Molln uit eten te gaan.

Molln is de stad van Tijl Uilenspiegel, een vrije vogel die door Nederland en Duitsland trok en iedereen voor de gek hield met zijn streken, hij zou in 1350 in Molln gestorven zijn.
    De stad heeft dan ook een origineel Uilenspiegel museum, helaas ontbreekt de tijd om dat te gaan bezoeken.