Doel bereikt...!

July 15, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

Opnieuw is het zwaar bewolkt als we opstaan, gelukkig is er nauwelijks wind.
    Klokslag 08.00 uur vertrekken we met 3 boten uit de mooie haven van Koge met 'de wind in de poep'.
    Vandaag varen we naar Kopenhagen: het doel van onze reis.

De naam Kopenhagen betekent, vrij vertaald, Koopmans stad en is het economische, politieke en toeristische hart van Denemarken, een derde van de Deense bevolking woont en werkt in Kopenhagen en omliggende steden en stadjes.
    De stad is een enorme trekpleister door zijn voor Scandinavische begrippen rijke uitgaansleven én zijn kilometers lange winkel promenade, we zijn benieuwd...

De vaartocht begint op een kalme zee, maar na een tijdje wordt het toch wat 'hobbelig' , dan zien we in de verte de brug die Denemarken met Zweden verbindt, indrukwekkend lang en 34 meter hoog.
    Het wordt heel erg druk op het het water als we Kopenhagen naderen, zeeschepen, zeilboten en elke minuut een vliegtuig op weg naar Airport Kopenhagen Kastrup.

En dan is het zover 11.50 uur varen we bakboord uit richting de haven, via de marifoon hebben we al contact met Willy, voor ons allemaal is een ligplaats gevonden en zijn er helpende handen bij het aanleggen, een hartverwarmend welkom!
    De ligplaats van de La Rhenane kost nogal wat hoofdbrekens, de boxen zijn niet breder dan 4 meter, de havens in Denemarken zijn vooral geschikt voor zeilboten, gelukkig is er vanmorgen een kleine steiger vrij gekomen en met veel hulp lukt het om aan te leggen, WE ZIJN IN KOPENHAGEN!
    Er worden kort wat ervaringen uitgewisseld en spreken we af om 17.00 uur palaver te houden in het clubhuis.

Iedereen is weer blij dat de groep compleet is, we maken plannen voor de komende dagen om boodschappen te doen, de stad te gaan bezoeken en voor het organiseren van een barbecue worden de taken verdeeld, kortom de sfeer zit er goed in en we verheugen ons enorm op de komende week in Kopenhagen!