Voortvarend...

August 16, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Het is vanmorgen zwaar bewolkt en fris, niet veel wind.

Na het ontbijt gaan we afscheid nemen van Luc en Christine, zij varen vandaag voor zodat we kunnen zwaaien als zij na een uurtje varen in Hannover hebben aangelegd, tot 16 november!

Gelukkig gaat in de loop van de morgen de zon schijnen en wij vervolgen onze vaartocht over het Mittellandkanaal.
    Via de marifoon brengt Monique het verheugende nieuws dat er voor onze 6 boten plaats is in de Mindener Yacht-club, top!
    Nog 5 uurtjes varen...als we Hannover achter ons hebben gelaten wordt de omgeving mooi, nadat we een vrachtboot gepasseerd zijn hebben we alleen nog tegen vaart en geen sluizen, dus is het relaxt varen.
    We varen door het bosrijke gebied van het Schaumburger Wald met af en toe vergezichten, de bomen beginnen voorzichtig te kleuren en de grote Kattenstaart en de late Guldenroede bloeien volop langs de oevers, de zomer raakt op haar einde...

Om 14.50 naderen we het waterkruispunt Minden, op de dag af twee maanden geleden waren we hier ook...het blijft een bijzondere belevenis om hier te varen, deze keer gaan we niet aan de walkant liggen maar varen we door naar de Mindener-Yachtclub waar we om 15.30 uur arriveren.
    Het is een fijne jachthaven, de havenmeester staat klaar om ons op te vangen en te helpen bij het aanleggen, zoals we gewend zijn gaan we eerst de havenmeester betalen en een drankje drinken op het terras, we vonden het een prettige vaardag én we zijn weer 74 kilometer dichter bij thuis...