• Day 72

Barbecuen...

August 15, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

We worden wakker omdat het regent...gisteren was het zo'n mooie zonnige dag, jammer...

Vandaag wordt er niet gevaren en iedereen gaat zijn eigen gang, er worden nóg meer boodschappen gehaald, met tafels gesjouwd en eten voorbereid, vanavond barbecue!

Vanaf half vier komen de toervaarders zoetjes aan naar het haven kantoor waar we onder een afdak op het terras gaan barbecuen, de tafels staan al klaar fleurig versierd met een toefje bloemen voor de dames gemaakt door de creatieve Frie, omdat het vandaag in Antwerpen moederdag is!

Zoals gewoonlijk beginnen we met een aperitief en wat kleine hapjes...gevolgd door de onovertroffen bruchetta op toast van Willy echt heerlijk (ik moet toch dat recept eens vragen) en Yves warmt de kolen vast op...
    De sfeer zit er goed in hoewel...Christine is wat stil, als het vuur op temperatuur is kan het vlees worden gehaald, helaas betrekt de lucht en niet veel later barst er een onweersbui los met veel wind, de sla waait van de borden...snel alles in veiligheid gebracht en vesten en jassen gehaald.
    Gelukkig heeft de La Rhenane een dekzeil aan boord en zodra de bui wat is afgezakt wordt dat opgehangen en zitten we prima, uit de wind en uit de regen.

Er zijn heerlijke salades gemaakt, aardappels in folie, enz enz...we laten het ons goed smaken en als dan ook de zon weer gaat schijnen kan ons feestje niet meer stuk...😉
    Als klap op de vuurpijl krijgen we van Frie het dessert...een vers gebakken pannenkoek met een bolletje vanilleijs, warme kersen en slagroom...én heerlijke koffie!!!
    Opnieuw een geweldige avond ware het niet dat we afscheid moeten nemen van Luc en Christine, om die reden neemt Willy het woord en memoreert de geweldige toertocht die we met elkaar gemaakt hebben, per boot benoemd hij de kwaliteiten van de kapitein en de matroos, ieder heeft zijn of haar aandeel geleverd voor het welslagen van onze onvergetelijke reis naar Denemarken!
    Voor de dames heeft Willy nog een verrassing, vanwege moederdag krijgen we allemaal een mooie plant, lief!

Het afscheid van Luc en Christine stellen we nog even uit tot ons vertrek morgenochtend om 08.50 uur en als pleister op de wonde is er een datum vast gelegd voor onze eerste reünie ; zaterdag 16 november 2019!