Regendag...

August 18, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Afgelopen nacht heeft het af en toe geregend en als we opstaan regent het nog steeds, er is niet veel wind.

Klokslag 08.50 vaart de eerste boot de haven uit de andere 5 volgen, we varen vandaag de laatste kilometers over het Mittellandkanaal naar jachthaven Recken ongeveer 50 kilometer, dat was tenminste de bedoeling maar Monique heeft met de haven gebeld en er blijkt geen plaats voor ons te zijn...
    Haar voorstel is om door te varen tot 4 kilometer voor het Dortmund-Eemskanaal daar bakboord uit het riviertje Alten Fahrt Hörstel op te varen waar, volgens haar boekje, prima aanleg plaatsen zijn maar zonder voorzieningen.

Het blijft vandaag regenen, we hebben opnieuw veel tegenvaart maar varen geen vrachtschepen achterop, op zich is het prima varen maar zonder de zon wel wat saai.
    Tegen 2 uur arriveren we bij de bewuste aanlegplaats en inderdaad, we hebben ruim voldoende plaats én. .. het is opgehouden met regenen...als we hebben aangelegd maken we een praatje met elkaar en gaan dan genieten van de rust in de zeer rustige omgeving, af en toe valt er nog een buitje.

Om half 6 komt Willy vragen of we op palaver komen, hij heeft een tafel op de wal gezet en Vivianne heeft wat hapjes gemaakt, omdat er af en toe nog wat motregen valt blijven we allemaal staan, iedereen is zeer content met de onverwacht mooie ligplaats en het is eigenlijk heel gezellig, als later de zon zich nog even laat zien zijn we de vele regen van vandaag snel vergeten.