Satellite
Show on map
  • Day 354

    Kepler Track: Moturau Hut

    October 1, 2015 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

    Rano lilo jako z konve, ale foukalo a obloha nebyla cermocerna. Navic jsem porad myslela na norskou predpoved pocasi, ktera nebyla tak zla. Takze jsem sla na to.
    Usek do Mt. Luxmore, co jsem absolvovala vcera, se nakonec ukazal jako to nejsnadnejsi z celeho alpinskeho useku "Keplera". Nekde kolem 1300 m se dest zmenil ve snih a prisla vichrice. Mezi "emergency sheltery" (Bush a Hanging Valley), kde jde trek po hrebeni a pohybuje se v nadmorske vysce kolem 1400m, to bylo nejhorsi. Hluboky snih primo na treku, obejit se to nedalo, klouzalo to, nohy se propadaly obcas az do pulky stehen...
    ...po 3,5 hodinach trapeni jsem byla u druheho pristresku, snehu na treku uz bylo (velmi akceptovatelne) pomalu, prestalo snezit a konecne jsem si mohla vydechnout.
    Za dalsi 1,5 hodiny (a celkovych 14 km) trek klesl az do 497 m, kde jsem si na Iris Burn Hut dala obed a rozhodla se pokracovat dal.
    16 km k Moturau Hut uz vede ve velmi pohodlne vysce 300-400 m nad morem a trek jde v podstate po rovine kolem reky Iris Burn. Od mista, kde se vleva do jezera Manapouri, uz je to jen pulhodinka k chate Moturau. Vitany to pohled na pisecnou plaz, osvetlenou sluncem prodirajicim se cernymi mraky (takze Norove meli nakonec pravdu, to jsme dnes meli dest, snih, vichrici, bezvetri, slunce...).
    Bylo 5:50, kdyz jsem se uhnizdila na chate. Rozdelala ohen, abych ususila promocene vse, uvarila veceri a padla za vlast do spacaku (trochu me rusilo chrapani lovce Tonyho, co tu s kamosem kontroloval lasicci pasti :-(). 30 km, 8 hod. a 40 minut chuze. Narocny den.
    Read more