Satellite
Show on map
  • Day 398

    Potts Hut

    November 14, 2015 in New Zealand ⋅ ☀️ 9 °C

    Historicka mustererska (pouzivana pasaky dobytka) chata z roku 1899 je mym dnesnim domovem. Vlnity plech pod napory vetru hezky vrze a skviry a prurvy vsude kolem teplo z ohne asi moc dlouho neudrzi, ale ma to tady svoji atmosferu, ducha. Narozdil od modernich chat DOCu (ne, ze bych si na ne stezovala, to ani omylem ;-)).
    Robert zustal se svym hammockem (a mym stanem, jen pro jistotu) v kempu u jezera Camp a ja jsem od mostu pres Potts River vyrazila sama.
    Nejdriv po terasach podel reky k jezeru Mystery, pak nahoru na hreben Dogs Range a odsud z nejvyssiho mista (1546 m) zase zpet dolu podel Boundary Creek k rece Potts, na jejimz levem brehu chata stoji. Trek (23 km, zabral mi ne 8, ale 5 hodin) vede otevrenou krajinou a krome toho, ze je clovek celou dobu vystaveny vetru (zas takova hruza to nebyla, windstopper a merino rukavky se ovsem velmi hodily :-)), ma nadherne vyhledy na okolni hory - Potts Range, Dogs Range, Big Hill Range a v dalce se tycici Arrowsmith Range s nejvyssi horou Mt Arrowsmith (2781 m). Snehu uz spousta roztala, na dvoutisicovkach se jeho pozustatky ovsem porad drzi.
    A zitra ma zase snezit a pocasi se obecne zkazi (pry). Tak zaexperimentuju a zkusim to zpet vzit kratsi trasou po terasach na pravem brehu Potts River.
    Read more