• Day 29

Gunung Leuser National Park

January 10, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 17 °C

Pruvodce Jungle Thomas (v jehoz Thomas Retreat jsem za 100 000 rupii 4 hodiny prespala) ma na internetu skvele reference. Ja jsem jeho kvality bohuzel nemohla overit, protoze mi rano pri snidani rekl, ze jsem na tyto dny sama samotinka,a abych nemusela platit za 2, priradil me ke skupince kamarada Rena. Ok.
    Ren byl super. 29, srandista, nikdy neopustil Bukit Lawang, dobra English.
    V 9.30 jsme prekrocili hranici Narodniho parku Gunung Leuser (druheho nejvetsiho na Sumatre) a jali se vyhledavat orangutany. Renovy vedomosti ohledne rostlinneho a zivocisneho sveta dzungle neznaji mezi.
    Videli jsme jedovateho skorpiona, bile a hnede termity, co se jimi orangutani (mimo jine) zivi, obri mravence.... a samozrejme orangutany. Teda orangutanky - s mladaty. Vsechny tzv. semi-wild (tech je tu 200), tedy takove, co se cas od casu chodi prikrmovat k Feeding Platform a jsou evidentne zvykli na lidi. Ti wild (obcas je pry vidaji, vcetne nesmelych samcu, dohromady asi 1200) se neukazali. Ale i tak zazitek.
    V dzungli jsme toho moc nenachodili, clenove skupinky nebyli dvakrat fit a o jejich obuvi ani mluvit nebudu.
    Po ovocne svacince a obrovskem ryzovem obede jsme dorazili k rece, u ktere jsme tu noc kempovali. V pristresku uz se varila vecere (starali se o nas jako o vlastni), tak jsme se prevlikli do plavek a povalovali se (ve slozeni 2 Australanky, 2 Holandani, nemecky par a ja) v prijemne chladive vode. Z jungle games se vyklubala ruska karetni hra a kouzla a rebusy se sirkami. Docela zabava.
    V 9 jsem to zabalila a sla do hajan snit svuj sen na super tvrdou matraci. U prijemne zurcici reky bylo kradne chladno.