• Day 31

Dalat

February 22, 2016 in Vietnam ⋅ 🌧 5 °C

Ranni bus z Nha Trangu z 0 do 1500 metru nadmorske vysky jsem preckala ve zdravi. I kdyz jsem si Dalat predstavovala o neco (o hodne!) mensi a komornejsi (ma pry snad 200 tisic obyvatel), libi se mi tu.
    V Tiny Tigers hostelu me hned ubytovali a vyrazila jsem na pruzkum. Crazy House je podivna surrealisticka budova, kterou v roce 1990 zacala stavet vietnamska architektka a designerka, ktera tu i sama zije. Dum ma pripominat pribytek v korunach stromu a ma ekologicky podtext. A da se tu i v extravagantnich (a docela luxusnich) pokojiccich prespat. A ani to neni tak drahe.
    Kousek od Sileneho domu stoji letni palac krale Bao Daie, pry posledniho vladnouciho panovnika z feudalni vietnamske rodiny. Letni prazdniny tu travil se zenou a 4 detmi, nez mu v roce 1949 emigrovali do Francie, kam se po podpisu Zenevske dohody v roce 1954 presunul i on. Pekny dum postaveny ve 30. letech francouzskym architektem. A kolem dokola krasna kvetinova zahrada.
    Linhson Pagoda je takova normalni pagoda. A jezero uprostred mesta je pokryte kycovitymi labutemi, co se tu na nich prohani - ano - Rusove.