• Day 2

Koppenhága - Christiania

January 13, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 1 °C

Miután megérkeztünk a központi pályaudvarra, igen nagy tervekkel indultunk neki Koppenhágának, és el is jutottunk konkrétan a második sarokig, a Hop On Hop Off standig! 😄 ANNYIRA, de ANNYIRA hideg volt, (pláne így félig betegen), hogy nem vállaltuk a több órás gyaloglást (a fagyhalált kockáztatva 😅).

Igazodva a buszjárathoz a programtervünk jól a feje tetejére állt, és a "nice to have" Christianiaból első célpont lett. Bevallom, nem bántam, mert én mindenképpen meg szerettem volna nézni. 😊

Útba esett a Vor Frelsers Kirke evangélikus templom is a csavaros tornyával, így egy fincsi és kötelező dán péksüti után célba is vettük.
    ... és el is vétettük, mert a cukortól megrészegülve egyenesen az ellenkező irányba indultunk el! 😃 Egy kis kurfli után megtaláltuk, de sajnos épp temetés volt, így nem tudtunk bemenni, maga a torony pedig télen nem is látogatható. 😕

A templom így kiesett, mentünk tovább a hippi negyedbe, ami tulajdonképpen állam az államban, saját szokásrenddel, "törvényekkel". Még a 70-es évek elején egy fiatal pár alapította a közösséget, elfoglalva egy volt katonai területet; aztán egyre többen költöztek be olyanok, akik egy kicsit szabadabb életre vágytak, pl. legalizálták a könnyű drogokat, ami egyébként ugye Dániaban tiltott. Egy ideig próbálták felszámolni őket, de végül maradhattak, csak nem építhetnek új házakat. Mai napig neves művészek járnak ide látogatóba, és kihalásos alapon lehet bekerülni.

Na, mi ebből az egészből annyit láttunk, hogy minden ház szanaszét van graffitizve, izgis "tereptárgyak" vannak mindenfelé (drótszobor, cipők felaggatva stb.) és átható fűszag terjeng.
    Mint mindenből, ebből is bizniszt csináltak, így a "csendes lakóházak" mögött kis piac található mindenfelé turistabutító kannabiszos kacattal (persze mi is vettünk párat 😉), majd egyre beljebb érve már gond nélkül árulják magát a cuccot is! Nagyon kemény, ilyet még Amszterdamban sem láttam! Halál komolyan, kis standasztalokon ott figyel mindenféle válogatott mariska csinos kis(?) csomagokban. Meg süti, meg valami táblás, "ömlesztett" cucc, amit nem ismerek. Talán hasis. Mint valami biopiac! 😊 Esküszöm már a terjengő szagoktól majdnem betéptem! 😂🤣😃😄
    Hátrébb csomó asztal padokkal, ahol teret engednek az élvezetnek, illetve van pár bár és kajálda is. (Az egyikből konkrétan kizavartak, mert csak inni szerettünk volna 😕)
    Sajnos itt már nem lehetett fényképezni, de az agyamba egyszer és mindenkorra beleégett a kép! 😉