Malmö-Koppenhága

• 72photos
  • 0videos
  • 62kilometers
  • Day 1

Indula

January 12, 2018 in Hungary ⋅ ☁️ 4 °C

... na a zúgy történt, hogy a szokásos talinkat akartuk egyeztetni a csajokkal, mire Barbus beközölte, hogy egy Malmö-Koppenhága kiruccanásra megy Marcival, és menjünk vele. Nekem ugye sosem kell kétszer mondani az ilyet, és még Mariskánk is rábólintott, hogy jön a fiúkkal.
    Több sem kellett nekem, gugli, tripadvájzor stb. és már konkrét látnivaló listával bombáztam őket. 😄
    ... na Mariskám itt kisebb fajta sokkot kapott, és ha nem tudnám, hogy anyukáját műtötték végül pont azon a hétvégén, akkor azt hinném ettől futamodott meg! 😁😂🤣😃😄 Summa summarum már megvoltak a repjegyek, a szállás, és hirtelen 6 helyett 3an lettünk, de végül vagy 200 új szálláshely megnézése után át tudtuk variálni a dolgokat. Huhh...

Nekem persze sikerült überhajtósra szervezni az indulás előtti napokat (torták, Peti szülinap, házszentelés stb.) és még a bankkártyákkal is volt egy kis varia (dombornyomott, nem dombornyomott), és Barbi is lebetegedett kicsit, de végül péntek délelőtt sikeresen útnak indultunk.

Viktor kivitt minket a reptérre minden csudijó.
    No persze, itt sem ment minden simán. Hiába értünk ki tök jó időben, AKKORA sor volt a reptéren, hogy ihaj! A hambuggeremet - mert ugye üres hassal nem repülünk Szicília óta - konkrétan a repülőre felszállás előtt nyeltem le. Uff.
    Az út nyugis volt, leszámítva, hogy landolásnál majdnem kirobbant a dobhártyám 🤕 , de egy kis dutyfree-s körtepálnikában feloldottuk a feszkót! 😉

A parkolóban kerestünk egy szimpatikus taxis hiénát 😉 és hamar a lakásában voltunk.
    ... ill. a lakásban. A miénkben, és nem az övében! 😁😂🤣😃
    Nagyon jó elrendezésű kis kecó, frankó helyen, és a csaj is szimpi. Wifi van. Mi kell még? ... na igen jobban nem kellett volna körülnézni. Konkrétan ez valakinek a lakása volt, amiben BENNE is élt, csak kiadta... a hűtőben kaják, a szekrényben ruhák, a mosogatógépben edények... még a karácsonyfájuk is állt... izgis. Viszonylag jó áron volt, így nem zavartattuk magunkat.

Némi akklimatizálódás után felkerestük a helyi Lidlit 😉 majd nekivágtunk Malmönek.
    Nagyon helyes kis város, amit még karácsonyi díszben találtunk. Hangulatos kis utcák, mesés házak, üzletek. Sötétben azért túl sokat nem láttunk. Na, majd vasárnap!
    Viszont meleg nem volt. Pedig kerestük. 😁

Végül beültünk vacsira egy Texas Burger nevezetű helyre, ahol nem voltunk annyira hasraesve a kajától, de legalább drága volt!

Majd végül a hideg elől hazafutottunk, és kidőltünk.

Minden kezdet nehéz

January 13, 2018 in Sweden ⋅ ☁️ 0 °C

... a tegnapi fül- és fejfájós nyavalya után, gondoltam más nem jöhet, mert engem aztán kemény fából faragtak... legalábbis azt hittem.
    Na, erre ordító torok- és fejfájassal keltem kb. nulla alvás után. Na, ez a nap is jól kezdődik. Barbi-anyu 😉 belém tukmált extra adag C vitamint, egy Advil Coldot és 200 liter gyömbéres teát. Szuper. Irány Koppenhága!

Egy keveset bénáztunk a jegyvásárlással Bikás parkra hajazó állomáson (a St. Johannes Kyrka mellett 😉) , majd vonatra pattantunk és kb. fél óra alatt Dániában voltunk. Az Öresund szoroson a 2000-ben átadott hídon keltünk át, ami nem mellesleg Európa leghosszabb közúti-vasúti hídja. Mókás, mert valamiért (mára tudom, a hajóközlekedés miatt 😊) csak a szoros kb. felén ível át, az átjáró többi része egy mesterséges szigeten illetve a víz alatt megy.

Koppenhága - Christiania

January 13, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 1 °C

Miután megérkeztünk a központi pályaudvarra, igen nagy tervekkel indultunk neki Koppenhágának, és el is jutottunk konkrétan a második sarokig, a Hop On Hop Off standig! 😄 ANNYIRA, de ANNYIRA hideg volt, (pláne így félig betegen), hogy nem vállaltuk a több órás gyaloglást (a fagyhalált kockáztatva 😅).

Igazodva a buszjárathoz a programtervünk jól a feje tetejére állt, és a "nice to have" Christianiaból első célpont lett. Bevallom, nem bántam, mert én mindenképpen meg szerettem volna nézni. 😊

Útba esett a Vor Frelsers Kirke evangélikus templom is a csavaros tornyával, így egy fincsi és kötelező dán péksüti után célba is vettük.
    ... és el is vétettük, mert a cukortól megrészegülve egyenesen az ellenkező irányba indultunk el! 😃 Egy kis kurfli után megtaláltuk, de sajnos épp temetés volt, így nem tudtunk bemenni, maga a torony pedig télen nem is látogatható. 😕

A templom így kiesett, mentünk tovább a hippi negyedbe, ami tulajdonképpen állam az államban, saját szokásrenddel, "törvényekkel". Még a 70-es évek elején egy fiatal pár alapította a közösséget, elfoglalva egy volt katonai területet; aztán egyre többen költöztek be olyanok, akik egy kicsit szabadabb életre vágytak, pl. legalizálták a könnyű drogokat, ami egyébként ugye Dániaban tiltott. Egy ideig próbálták felszámolni őket, de végül maradhattak, csak nem építhetnek új házakat. Mai napig neves művészek járnak ide látogatóba, és kihalásos alapon lehet bekerülni.

Na, mi ebből az egészből annyit láttunk, hogy minden ház szanaszét van graffitizve, izgis "tereptárgyak" vannak mindenfelé (drótszobor, cipők felaggatva stb.) és átható fűszag terjeng.
    Mint mindenből, ebből is bizniszt csináltak, így a "csendes lakóházak" mögött kis piac található mindenfelé turistabutító kannabiszos kacattal (persze mi is vettünk párat 😉), majd egyre beljebb érve már gond nélkül árulják magát a cuccot is! Nagyon kemény, ilyet még Amszterdamban sem láttam! Halál komolyan, kis standasztalokon ott figyel mindenféle válogatott mariska csinos kis(?) csomagokban. Meg süti, meg valami táblás, "ömlesztett" cucc, amit nem ismerek. Talán hasis. Mint valami biopiac! 😊 Esküszöm már a terjengő szagoktól majdnem betéptem! 😂🤣😃😄
    Hátrébb csomó asztal padokkal, ahol teret engednek az élvezetnek, illetve van pár bár és kajálda is. (Az egyikből konkrétan kizavartak, mert csak inni szerettünk volna 😕)
    Sajnos itt már nem lehetett fényképezni, de az agyamba egyszer és mindenkorra beleégett a kép! 😉

Christiania UPDATE

January 13, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 1 °C

... Barbitól kaptam még 2 képet adalékként az ottani életérzéshez (meg egy közöset Marcival 😉)
    Na igen, a stikában készített képen némileg látszik a "vásári forgatag"; egy kb. 20-30 méter hosszon, színes zászlók alatt kínálják a portékáikat a tagok, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne. Aztán lehet, hogy az, csak mi egy fordított világban élünk! 😄Read more

Storget séta

January 13, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 1 °C

Miután kellően kifagytunk Christianiaban, újra buszra hoppantunk, és célba vettük a híres bevásárló negyedet, a Strogetet. Állítólag a világ leghosszabb sétálóutcája; egy biztos nem volt rövid. És meleg sem, viszont rengetegen voltak, leginkább nézelődni, mert bizony ezek az üzletek nem bérből és fizetésből élőknek való. 😀
    A LEGO boltot azonban nem hagyhattuk ki, meg aztán kellett egy 15 perc melegedés is! 😃
    Részemről kölök módra ámultam az ember nagyságú 3CPO-n és R2D2-n, az óriás Millenium Falconon, a városi kikötő lego másán és a rengeteg színes kockán.
    Kicsit kedvemet szegte Viktor hívása, hogy nem tudott pénzt befizetni, de Barbus-anyu "további hiteleket" ajánlott, így valamennyire lehiggadtam.

Innen már a kikötő fele vettük az irányt, és én úgy elkezdtem fázni, hogy még a sapkámat is felvettem!!!😮🤤
    Némileg felmelegítettük magunkat egy "igazi dán hotdoggal" , ami olyan volt, mint az otthoni ikeás prémium változata. 😊 Közben meg küzdöttünk a vérgalambokkal, akik igen pofátlan módon minden egyes leeső morzsára tízesével repültek a lábunkhoz, hogy lépni sem bírtunk.

Nyhavn - kikötő

January 13, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 1 °C

Átfagyoskodtunk valahogy a kikötőbe, de én itt már konkrétan azt hittem kockára fagyok! Iszonyatosan hideg volt!!!!!
    Mivel a többieknek sem volt melegük, sajnos lemondtunk pár látnivalóról, csak a busz ablakából integettünk nekik! (A templomokra meg amúgy is meg voltunk sértődve mert zárva volt az egyik, a másikban temetés, a harmadikban meg talán épp keresztelő volt 😡)

De a kikötőért megérte a fagyhalál közeli állapot; tényleg nagyon szép és hangulatos! Régen kereskedelmi kikötőként szolgált, mára felújították a régi színes házakat, és kedvelt turista látványosság rengeteg étteremmel, bárral. Gondoltuk be is ülünk melegedni az egyikbe, de az árakat látva inkább vacogtunk még egy kicsit! (Volt ahol 65 korona volt egy ír kávé, ami kb. 2.800Ft! 😲)

Koppenhága búcsú

January 13, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 1 °C

... még nagyon sokáig elsétálgattunk volna a kikötőben... Mondjuk nyáron! 😉

Ehelyett elfutottunk az első kávézóig. Szó szerint! Annyira vacogtunk, hogy megszaporáztuk a lépteinket, ami hatékonynak bizonyult! 😁
    Egy kis forró csokival, ill. teával felolvasztottuk magunk, és már szaladtunk is a buszmegállóba.

A Szent Alban (?) templomnál lepattantunk a buszról, hogy legalább azt megnézhessük, de persze zárva volt! 😠
    Innen a part mentén igyekeztünk tovább.
    ...nagy ötlet volt! Irdatlan jeges szél fújt, azt hittük kockára fagyunk! Szóval integettünk egy gyorsat a Kis Hableány szobrának és ismét rohantunk a buszhoz...
    ... ami kiderült, hogy más szolgáltatóé... :/ De a kedves kínai buszvezető bácsi meglátta a piros nózinkat, és megesett a szíve rajtunk! Huhh...

A pályaudvaron bénáztunk egy sort a jegyekkel, mert én meg voltam róla győződve, hogy buszra vettünk vonat helyett. De nem. Barbi okos. 😊

Malmöben az ICA(!) üzletben bevásároltunk, majd otthon megfőztük a fincsi húsgolyó vacsinkat. Csak hogy autentikusak legyünk! 😊

Na, én ekkor már nagyon rosszul voltam, így bevonultam a hálóba, magamra húztam a paplant, és dideregtem. 😨😨😨
    ... már láttam, hogy a holnapi napot itt fogom tölteni szörnyű kínok közepette, míg a többiek járjak a várost...
    De szerencsémre nem így lett: Barbi gyömbéres teája, csoda pirulái, és a megfelelő mennyiségű pálinka megtette a hatását! 😄 😄😄😄

• Day 3

Malmö 2.0

January 14, 2018 in Sweden ⋅ ☁️ 0 °C

Nem keltünk túl korán, komótosan megreggeliztünk, és elindultunk megnézni Malmöt immáron világosban!
    A főpályaudvar volt az első állomás, de sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeinket, mert nem kaptunk turista térképet 😕 Ellenben maga az állomás elég menő; kényelmes várakozó szobák (mert tényleg olyanok, mint egy szoba), rengeteg változatos és igényes kajáldával és mindenhol tisztaság.

Innen a part felé indultunk, megnéztük a Knotted Gun-t, ami John Lennon halálának és az erőszakmentes művészetnek állít szobrot, majd a világítótornyot és a többi "tereptárgyat" 😊
    ... és megint nagyon hideg volt 😨

• Day 3

Malmö 2.1

January 14, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 0 °C

Integettünk a Turning Torsonak, ami egy "csavart (lakó)ház (Skandinávia legmagasabb épülete), és nem mellesleg a város jelképe is, de odáig már nem gyalogoltunk el.
    Helyette a 15. században épült Malmöhus kastélyt látogattuk meg, ami inkább egy erőd 😊 Kicsit felmelegítettük magukat egy forró csokival, de az állandó kiállításhoz nem volt kedvünk. Míg ott poroszkáltunk észrevettük, hogy az alagsorban amolyan tropicarium -féleség van; azt azért körbejártuk, addig is melegben voltunk! 😃Read more