January 2018
  • Day4

Epilógus

January 15, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 0 °C

Vasárnap du még egy kicsit "shoppingoltunk", majd hazaérve elpusztítottuk a maradék pálinkát 😉 és vacsorát főztünk.

A reggeli kényelmes készülődés közepette 3,5 másodpercre kisütött a nap, amit már nem láttunk egy ideje! Barbus most sem, mert lekéste... én is csak az alábbi béna fotót tudtam készíteni az ablakból! 😊
    Ugyanakkor elképesztő szél fújt, ki sem akaródzott lépni az utcára, míg a szomszéd oviból simán kiterelték a pulyákat! (...ilyen ítéletidőben én óvóhelyre vittem volna őket! 😄 )

Összecuccoltunk, megkerestük a buszmegállót, majd haza repültünk!
    A reptéren még a kedves svéd reptéri dolgozó lányok nem tudták feldolgozni a szempillagöndörítő ollóm látványát, így kinyittatták velem a bőröndömet, zavarba jöttek, majd letoltak azzal az ürüggyel, hogy a folyadékos piperémet nem vettem elő... Hozzáteszem senki más sem... 😃😄😅

Summa:

- Jópofa ez a Skandináv miliő, tetszik, csak így télen borzasztó hideg. A 2 város látványra nekem olyan, mintha Prágát és Amszterdamot összegyúrták volna!

- Mindkét város szép, kulturált, tiszta, de azért annyira nem "steril", mint mondják.

- Nagyon tetszik, hogy a gyermekeknek igen nagy kedvezményeket adnak; pl. a helyi busz ingyenes, a vonat negyed áron és még a Hop On Hop Off járatra sem kell fizetniük!

- MINDENHOL lehet kártyával fizetni (még Christianiaban is!!!), sőt, tudatosan próbáljak visszaszorítani a kp használatát!

- Malmőben úgy kellett vadászni a svédeket, iszonyatosan sok a bevándorló!!! 😮

- ... és nem is nagyon hallottunk svéd szót, mert MINDENKI tud angolul!

- Barbi megfertőzött a RITUALS termékcsaláddal... és valami nagyon furcsa medvecukros, egyben sós csokit sikerült vennem, de sebaj, mert sok osztrigát (Obst Riegel) ettünk, és nagyon jól éreztük magunkat Norvégiában és Finnországban! 😀😁😂🤣😃😄😅😆😉😅😄😃🤣😂😁😀

Malmö 2.2

January 14, 2018 in Sweden ⋅ ☁️ 0 °C

Az ízeltlábúak és egyéb kitömött állatok megtekintése után a St. Petri Kyrka-t vettük célba, amely a város legrégebbi épülete és ugye egy templom. 🤣
    Éééééés... ide végre be tudtunk menni!!! El sem hittem! Evangélikus templom lévén a maga egyszerűségében volt szép!

Innen a főtérre sétáltunk, jól megnéztük a városházát KIVÜLRŐL 😁 majd a régi patikát (ami az 1800as évek óta üzemel).
    A Davidshalls hídon megcsodáltuk a cipő- és macskaszobrokat, majd a veszekedő kacsákat 😕

Malmö 2.1

January 14, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 0 °C

Integettünk a Turning Torsonak, ami egy "csavart (lakó)ház (Skandinávia legmagasabb épülete), és nem mellesleg a város jelképe is, de odáig már nem gyalogoltunk el.
    Helyette a 15. században épült Malmöhus kastélyt látogattuk meg, ami inkább egy erőd 😊 Kicsit felmelegítettük magukat egy forró csokival, de az állandó kiállításhoz nem volt kedvünk. Míg ott poroszkáltunk észrevettük, hogy az alagsorban amolyan tropicarium -féleség van; azt azért körbejártuk, addig is melegben voltunk! 😃Read more

Malmö 2.0

January 14, 2018 in Sweden ⋅ ☁️ 0 °C

Nem keltünk túl korán, komótosan megreggeliztünk, és elindultunk megnézni Malmöt immáron világosban!
    A főpályaudvar volt az első állomás, de sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeinket, mert nem kaptunk turista térképet 😕 Ellenben maga az állomás elég menő; kényelmes várakozó szobák (mert tényleg olyanok, mint egy szoba), rengeteg változatos és igényes kajáldával és mindenhol tisztaság.

Innen a part felé indultunk, megnéztük a Knotted Gun-t, ami John Lennon halálának és az erőszakmentes művészetnek állít szobrot, majd a világítótornyot és a többi "tereptárgyat" 😊
    ... és megint nagyon hideg volt 😨

Koppenhága búcsú

January 13, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 1 °C

... még nagyon sokáig elsétálgattunk volna a kikötőben... Mondjuk nyáron! 😉

Ehelyett elfutottunk az első kávézóig. Szó szerint! Annyira vacogtunk, hogy megszaporáztuk a lépteinket, ami hatékonynak bizonyult! 😁
    Egy kis forró csokival, ill. teával felolvasztottuk magunk, és már szaladtunk is a buszmegállóba.

A Szent Alban (?) templomnál lepattantunk a buszról, hogy legalább azt megnézhessük, de persze zárva volt! 😠
    Innen a part mentén igyekeztünk tovább.
    ...nagy ötlet volt! Irdatlan jeges szél fújt, azt hittük kockára fagyunk! Szóval integettünk egy gyorsat a Kis Hableány szobrának és ismét rohantunk a buszhoz...
    ... ami kiderült, hogy más szolgáltatóé... :/ De a kedves kínai buszvezető bácsi meglátta a piros nózinkat, és megesett a szíve rajtunk! Huhh...

A pályaudvaron bénáztunk egy sort a jegyekkel, mert én meg voltam róla győződve, hogy buszra vettünk vonat helyett. De nem. Barbi okos. 😊

Malmöben az ICA(!) üzletben bevásároltunk, majd otthon megfőztük a fincsi húsgolyó vacsinkat. Csak hogy autentikusak legyünk! 😊

Na, én ekkor már nagyon rosszul voltam, így bevonultam a hálóba, magamra húztam a paplant, és dideregtem. 😨😨😨
    ... már láttam, hogy a holnapi napot itt fogom tölteni szörnyű kínok közepette, míg a többiek járjak a várost...
    De szerencsémre nem így lett: Barbi gyömbéres teája, csoda pirulái, és a megfelelő mennyiségű pálinka megtette a hatását! 😄 😄😄😄

Nyhavn - kikötő

January 13, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 1 °C

Átfagyoskodtunk valahogy a kikötőbe, de én itt már konkrétan azt hittem kockára fagyok! Iszonyatosan hideg volt!!!!!
    Mivel a többieknek sem volt melegük, sajnos lemondtunk pár látnivalóról, csak a busz ablakából integettünk nekik! (A templomokra meg amúgy is meg voltunk sértődve mert zárva volt az egyik, a másikban temetés, a harmadikban meg talán épp keresztelő volt 😡)

De a kikötőért megérte a fagyhalál közeli állapot; tényleg nagyon szép és hangulatos! Régen kereskedelmi kikötőként szolgált, mára felújították a régi színes házakat, és kedvelt turista látványosság rengeteg étteremmel, bárral. Gondoltuk be is ülünk melegedni az egyikbe, de az árakat látva inkább vacogtunk még egy kicsit! (Volt ahol 65 korona volt egy ír kávé, ami kb. 2.800Ft! 😲)

Storget séta

January 13, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 1 °C

Miután kellően kifagytunk Christianiaban, újra buszra hoppantunk, és célba vettük a híres bevásárló negyedet, a Strogetet. Állítólag a világ leghosszabb sétálóutcája; egy biztos nem volt rövid. És meleg sem, viszont rengetegen voltak, leginkább nézelődni, mert bizony ezek az üzletek nem bérből és fizetésből élőknek való. 😀
    A LEGO boltot azonban nem hagyhattuk ki, meg aztán kellett egy 15 perc melegedés is! 😃
    Részemről kölök módra ámultam az ember nagyságú 3CPO-n és R2D2-n, az óriás Millenium Falconon, a városi kikötő lego másán és a rengeteg színes kockán.
    Kicsit kedvemet szegte Viktor hívása, hogy nem tudott pénzt befizetni, de Barbus-anyu "további hiteleket" ajánlott, így valamennyire lehiggadtam.

Innen már a kikötő fele vettük az irányt, és én úgy elkezdtem fázni, hogy még a sapkámat is felvettem!!!😮🤤
    Némileg felmelegítettük magunkat egy "igazi dán hotdoggal" , ami olyan volt, mint az otthoni ikeás prémium változata. 😊 Közben meg küzdöttünk a vérgalambokkal, akik igen pofátlan módon minden egyes leeső morzsára tízesével repültek a lábunkhoz, hogy lépni sem bírtunk.

Christiania UPDATE

January 13, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 1 °C

... Barbitól kaptam még 2 képet adalékként az ottani életérzéshez (meg egy közöset Marcival 😉)
    Na igen, a stikában készített képen némileg látszik a "vásári forgatag"; egy kb. 20-30 méter hosszon, színes zászlók alatt kínálják a portékáikat a tagok, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne. Aztán lehet, hogy az, csak mi egy fordított világban élünk! 😄Read more