Félnapos Debrecen

• 0kilometers

Nagytemplom és Kossuth tér

August 28, 2017 in Hungary ⋅ ☀️ 24 °C

... az úgy történt, hogy Csenge nyári vakációja nálunk egyszer csak véget ért, és Mártival ketten vittük haza Téglásra. És ha már kimozdulás, akkor miért is ne kössük össze a kellemest a hasznossal, és menjünk egy kicsit várostnézni Debrecenbe!

Mivel nem túl rövid az út, és a kisasszony leadásakor Krisztina ebéddel várt miket csak kettő után tudtuk nyakunkba venni a várost!

A Nagytemplom volt az első állomás; egy kis parkolási malőr után már ott is voltunk. Kintről sajnos állványok takarták, így nem volt túl fotogén :/ Református templomokra jellemzően belül fehér falak és egyszerűség ugyanakkor monumentalitás jellemzi. Persze, hogy fel kellett másznunk a nyugati toronyba, ahonnan pompás kilátás nyílik a városra. És Márti "rocky"-igazolványával még jegyet sem kellett venni! :D Persze meg kellett nézni a Rákóczi-harangot is (amely a 5. legnehezebb templomi harang Mo-on), így kedvenc sógornőmet legnagyobb örömére megmászattam egy kicsit!

A nagy izgalmak után (a lépcsőn lefelé már nem volt olyan vicces), sétáltunk egyet a Kossuth téren, ahol a virágkarnevál maradványai díszelegtek, majd némi nassolás következett.

Nagyerdő és Egyetem

August 28, 2017 in Hungary ⋅ ☀️ 24 °C

Ezután kellő megfontoltsággal villamosra szálltunk, és ellátogattunk a Nagyerdőbe. Vagy autóval mentünk? Na igen, ez van, ha az ember lánya fél évvel később írja meg a bejegyzéseit....

Mindegy, valahogy eljutottunk a parkba, ami tulajdonképpen Debrecen Millenárisa; parkosított szabadidő- és kulturális központ. Szökőkút kis tavakkal, padok, játszótér, bringaút és még egy szabadtéri színpad is helyet kapott. Rengeteg fiatallal találkoztunk, nagyon odavoltam érte!

Innen átsétáltunk megnézni az Egyetem épületét, de szigorúan csak kívülről. Inkább a parkot csodáltuk a szökőkút rengeteg vízsugarával, amely megannyi szivárványt hívott életre. (Milyen költői vagyok! :) )

Lassan haza

August 28, 2017 in Hungary ⋅ ☀️ 23 °C

Az Egyetem után átmentünk a "másik oldalra", ami szintén a Nagyerdő része, de nekem akkor is a másik oldal! :) Itt hatalmas rét, padok, és egy jó nagy Debrecen felirat, amivel persze pózolni kellett! :)
    No meg itt található a Ködszínház is, ami egy multimédiás szökőkút; PUSKÁZOK: "Magyarországon egyedülálló, multimédiás szökőkút – más néven Ködszínház. A szökőkút vízpermetére vetítve Debrecent bemutató kisfilmeket és különleges lézer-animációkat láthatnak az érdeklődők tavasztól őszig esténként." Naugye.
    Nagyon mókás, mert körbe betonkockák vannak, azonban néhány helyen egyre alacsonyabban, hogy ne lehessen teljesen száraz lábbal megúszni! ... hát persze, hogy ki kellett próbálnom! :)
    Nem volt az a nagy meleg, de nem volt vészes a hideg víz... hozzáteszem két kissrác konkrétan ott fürdött benne...
    Ja igen. A Zenélő szökőkutat is megnéztük, de az még a Kossuth téren volt. ...tényleg nem szabad később megírni a posztokat... :)
    Summa summarum: Debrecenben egy csomó szökőkút van! :D

Indulás előtt persze vacsizni kellett valahol, így hosszas gondolkodás után azt a kis "éttermet" látogattuk meg, amit már idejövet kiszúrtam, a Keszegsütőt. Mint kiderült ez egy lánc(ocska), de ez semmit sem volt le az értékeiből. Icipici épület szösszenetnyi kinti résszel. Bent a pultnál kedves segítőkész fiatal lány fogadott minket... azt hiszem észrevette a tétovázásunkat... így kóstolót kínált a haltöpörtyűből, amivel hamar meggyőzött minket! Nagyon menő kis hely, pöttyös-nagymama stílussal.
    Leadtuk a rendelésünk, és egy kis helyes csipogóval már helyet is foglaltunk. Mikor elkészült rezgett a kis szerkezet, és érte cserébe meg is kaptuk a vacsinkat! :) Igen finom volt!

Megint sikerült jó későn hazaindulni, de hát ez már csak így van, ha mi ketten Malvinnal kirándulni megyünk! :)