Satellite
Show on map
  • Day 37

    Kuang Si Waterfall

    March 9, 2023 in Laos ⋅ ⛅ 31 °C

    Vart ska jag börja!? Detta vattenfall var en av anledningarna att jag ville åka till Laos. Vattenfallet var bättre än vad jag förväntade mig. Helt magiskt, tyvärr går det inte visa med några bilder hur wowit det var, det var själva känslan och att de olika poolerna av vatten aldrig tog slut.

    Jag och Tabi var ett perfekt team. Hon ville inte köra moped men har stor vana av att klättra i vattenfall och vi båda älskar att bada. Så jag tog på mig chaufförs rollen och Tabi visade mig de bästa och säkraste sätten att klättra upp och ner i vattenfallen för naturligtvis var vi tvugna att se om man kunde åka ner för de olika vattenfall och simma i mellan. Man kunde vandra upp till toppen av vattenfallet, när man hade kommit upp kunde man ta en flotte till själva källan av vattenfallet. På ena bilden ser ni mig spana på källan. ( Tydligen tänkte jag att om jag står på tå så kanske jag ser bättre ner i marken)

    Vi avslutade dagen med ett mysigt fikastopp på ett risfält.
    Read more