Ny kompis

November 18, 2014 in Uruguay ⋅ ☀️ 27 °C

Igår hängde vi på stranden större delen av dagen. När vi skulle gå dit frågade vi en hund som hängde på hostelet om han ville följa med, och det ville han. Så han gick med oss hela dagen och hängde med oss på stranden. Han var lite av en badkruka dock, gick mest och grävde på den grunda delen. Sen följde han med oss tillbaka, låg och väntade medan vi käkade på en restaurang och följde sen med tillbaka till hostelet. Han följde även med senare på kvällen och visade en bra restaurang som vi åt middag på. Otroligt snäll hund som varken tiggde eller krävde något som helst av oss, han ville mest ha sällskap. Han följde även med oss halvvägs till färjan i morse och sa hej då. På hostelet berättade dom att han brukade bo där och hänga med turister och visa dem runt. Någon dam brukade ge honom och de andra gatuhundarna mat på natten, och vi tror att de även får av restaurangerna när de stänger. Det var flera hundar som strosade runt i stan men aldrig någon som var framme och tiggde.

Colonia var i övrigt en positiv överraskning. Väldigt fin liten stad med vackra hus och kullerstensgator. Kändes lite som Italien. Stranden var inte lika imponerande dock, extremt långgrund och vattnet var brunt från floderna som mynnar ut i Rio de la Plata.

Nu är vi tillbaka i Buenos Aires och ska plugga i några dagar.
    /Mats