Uydu
  • Gün 45

Sista dagen i Buenos Aires

21 Kasım 2014, Arjantin ⋅ ⛅ 15 °C

Imorn kväll tar vi nattbussen till Mendoza. Det tar ett litet tag, 15 timmar, men vi hoppas att vi inte märker av det så mycket utan mest kan sova.
    Nu känns det skönt att komma vidare (vi är lite trötta på lägenheten, har dödat 3 kackerlackor sen vi kom hit och städningen är det lite sisådär med). Men vi har verkligen gillat Buenos Aires. Staden är så färgstark på nått sätt. Och det finns så många olika stadsdelar som är helt olika varandra. Det känns inte riktigt som en storstad, det känns som man går från by till by i kvarteren. Vi bor i stadsdelen San Telmo. Det är den gamla delen. Ser lite ut som en gammal italiensk stad. Den är väldigt charmig. Alla restauranger och cafeer har så fin inredning, det är rustikt, gammalt, och massa tavlor och flaskor längs väggarna.
    Vi har hittat ett stammishak där vi kommit undan med billig lunch - empanadas. Som ser ut som och smakar som piroger, kostar ca 8kr styck. Vi har ätit kött på restaurang några gånger, tyvärr är inte köttet lika gott som vi föreställde oss. Man ser ofta folk går och bära på en termos och en kopp/vas med någon form av järnaktigt sugrör. Det är te de dricker, mate, vi ska försöka hinna med och smaka på det imorn:) Någonting väldigt bra är att vi inte haft ont i magen en enda gång sen vi kom hit - det är himla skönt tycker vi - hoppas det fortsätter så!
    Vi ses i Mendoza på Söndag! Kram Christine
    Okumaya devam et