Äntligen sol och strand!

December 27, 2014 in Mexico ⋅ ⛅ 27 °C

Som vi har längtat! Vi var rejält trötta på berg, städer och kallt. Vi hade tänkt stanna i Cusco över jul, men vi kände att vi inte klarade en dag till, vi ville verkligen ner i höjd och till nått varmt, och framför allt sluta flänga överallt! Men vi fick lida för vårt oplanerande - frihet kostar tydligen:) Vår plan har varit att avsluta i Mexico hela tiden. Men vi visste inte riktigt om vi skulle besöka något land i centralamerika först. Men det var lika dyrt till centralamerika som till Mexico så vi åkte hit direkt. 6000kr kostade biljetten!!:( Så nu får vi leva på vatten och bröd för att spara in! En hel dags flyg, från Cusco till Lima, Lima till San Salvador, San Salvador till Cancun och Cancun med taxi och båt till Isla Mujeres som vi är på nu.

Vår önskan om sol, bad och en härlig jul blev dock inte långvarig. Första natten här blev Mats riktigt sjuk och vi spenderade min födelsedag på sjukhuset. Julafton blev riktigt misslyckad och tråkig. Nu är Mats bra igen. Han är lite snurrig av antibiotikan och medicinerna men imorn är sista dagen han äter dem som tur är. Det är ganska blåsigt och rätt mulet, så vi har inte legat på stranden mer än en gång. Men vi har hyrt golfbil och åkt runt i, det är det vanligaste transportsättet på den här lilla ön:) Nu i dagarna ska vi plugga och försöka komma ikapp med skolan, sedan vill vi bara bada och sola vid den fina stranden här. Hoppas att vi får va friska nu de sista veckorna - inte långt kvar nu! /Christine