Plantagen

June 27, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Vi besøgte en plantage og så en masse om tiden før borgerkrigen.
    Boone Hall he været brugt til mage film og tv serier. Nord og Syd, Queen og mange andre. Vi fik en tur rundt på området og er show om de sortes “Gullah” samt rundvisning på godset.
    Vi hørte en gammel dame synge og fortælle om de første slaver og deres fælles sprog.
    Vi fine en rundtur i huset og høre om boone Halls udvikling samt forskellige ejere. Mange der har været forbi har haft historisk betydning, flere af børnene Ruthledge, den første fødte var med til Uafhængigheds erklæringen, den sidste i rækken som 26 årig constitution of US. og senere ejeren fra Canada en ambassadør som var med til etableringen af NATO.
    Selve grunden var enorm og heden var lammende. Vi gik gennem slave street og så de 8 hytter der var udstilling i. Det var alt lige fra deres dagligliv til deres endelige frigørelse og landets civil rights movement.
    Utroligt at opleve atmosfæren, varmen, blomster lugten - meget sød - og ikke mindst de fodspor af mennesker der har levet og åndet gennem tiden her på stedet.
    Vi sluttede med at se sommerfugle huset.