• Day 26

En lang dag i byen.

July 3, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Vi startede med dejlig morgenmad og kørte aå afsted til byen. Købte en hopon bus billet og første stop var et pirat museum. Derefter pizza og shoppinggade.
    Så tog vi bussen rundt og hørte om byens udvikling. Den første europæer var Juan Ponce De Leon i 1531. Byen blev anlagt 1565 og var nøgle punktet fir den spanske strøm af sølv som de hentede fra Potosi i Perus bjerge. Det blev sejlet til Panama og så fragtet over land, videre op til vest Siden af Florida og gennem synoden til st augustin. Mange pirater fik nys om det og byen blev igen og igen overfaldet og brændt ned til grunden. Francis Drake var en af dem som destruerede byen fuldstændig. Efterhånden byggede de i sten og blev bedre til at forsvare sig.
    Henry Flagler satte for alvor Florida på US kortet da han byggede et luksus hotel med verdens største indendørs svimmingpool - på det tidspunkt. Han udbyggede jernbanen helt ned til Keys. Flagler tjente kassen og sørgede for at luksus turisme blev en lukrativ business.