Satelital
Mostrar en el mapa
  • Día 1

Ankomst

24 de junio de 2023, Japón ⋅ ☁️ 24 °C

Nu er den første “dag” gået. Vi ankom i Japan efter omkring 25 timers rejse - nogen af os fik lidt mere søvn end andre, og derfor rammer jetlagget nok også lige der hårdere. Vi startede vores eventyr på Odense Banegård, hvor toget kørte klokken 00.46. Udstyret med Skipper Bøffen Storm fifs, som vi lige skulle øve os på. Vi ankom to timer efter ved Kastrup Lufthavn, og der begyndte det hektiske flyveri.
    Vi skulle mellemlande i Frankfurt - og der skal man tage hen til sin gate i god tid - da lufthavnen er kæmpestort! Det gjorde vi ikke, da vi skulle have frokost. Efter vores servitrice havde glemt os 4-5 gange, endte tiden med at blive ret presset. Vi måtte spurte igennem Security, og nåede heldigvis vores fly, men vi følte os LIDT presset. Der begyndte den lange flyvetur derefter på 15 timer…. Vores ankler svulmede, filmene var gode, og maden var dejlig. Vi ankom til Tokyo (Haneda) Lufthavn udmattede, men lykkelige over at være landet.

I Haneda Lufthavn skulle vi have ordnet vores internet situation og pendlerkort, så vi kan komme sikkert rundt. Det er svært at finde rundt - men heldigvis er folk virkelig søde til at stoppe op og hjælpe. Vi fik en besked fra AirBnB, at rengøring var ankommet , og vi kunne komme og smide vores bagage inden vores Check In. Vi priste os lykkelige over at se, at vi bor over en af de famøse 7/11! Disse er ikke til at kimse af - da de både har morgenmad, frokost, aftensmad og alt til den hurtige sult. (Og Bajer….)
    Efter at have gået en tur og spist lidt frokost, kom vi hjem for at pleje vores Jetlag. Vi stod op igen om aftenen og tog til en af de populære restauranter - Kura Sushi, som er en running sushi kæde. Vi fik hjælp af en ældre kvinde, som tidligere havde været i Amerika som tolk, og vi fik at vide at det område vi bor i, på ingen måde er turistpræget - tværtimod. Til aftensmad på restauranten kunne vi få hele blæksprutte, torskenosser, grillet ål, flyvende blæksprutte, grillet fugu og meget MEEEEGET mere. Og så er i blevet up-to-date. Vi sidder nu på vores hotelværelse og overvejer om vi skal sove på det traditionelle gulv eller smide os i den normale seng. (Da klokken er 23:00) Sov godt kære Danmark, vi savner jer, men nøj en spændende første dag, og vi har kun set en lille bitte top af et kæmpestort isbjerg. Vi ser frem til en ny dag gryer og med fornyet energi og væsentligt mindre ankler...