Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 9

Roykan Ginyu

2 Julai 2023, Jepun ⋅ ☀️ 27 °C

I dag tog vi teltpløkkerne op, pakkede vores tasker og strøg med toget videre. Vi sagde pænt farvel til Tokyo. En fantastisk by, som bliver ved med at give, så længe man giver sig tid til at lede.

Vi tog tidligt afsted for at have rigeligt med tid til at regne togene ud – hvilket vi nok skal et par gange mere! Men det blev en dejlig tur med tog og derefter bus, for at tage til byen Hakone. Vi nød vores første “Ekiben” – en madpakke man køber specifikt til sin togtur. Man kunne godt mærke at togene her, kører liiidt hurtigere end i Danmark.

Den dejlige by, Hakone, er præget af natur. Der er masser af bjerge, floder og de fineste små huse med alskens værker indenfor træudskæring. Inden vi kunne få lov til at tjekke ind på vores hotel, måtte vi dog lige gå en tur i området. Her så vi shrines, de flotteste skove, og vi besøgte en MEGA cute cafe. Da det er en Onsen by, har mange af hotellerne og nogle af deres cafeer, tilgang til det varme undergrundsvand. Dette strømmer direkte op til bade, som er fantastiske til trætte fødder og udmattede kroppe. Vi fik middags snack, og fik brændt vores fødder godt af i et fodbad, med udsigt over området. Hvilket virker sindsygt når vi har 32 graders varme, med en luftfugtighed der siger av.

Og så for det vi kom for: Ryokan. Et fint hotel, med fuld forplejning. Vi bestilte lidt ekstra service i form af 1.5 times massage (Worth it!) og privat bad i 30 min, med fantastisk udsigt.
    Men! Det bliver bedre. Vi spiste på vores værelse, hvor vi fik omkring 12 dejlige, smukke og lækre retter. Disse blev serveret af den sødeste kvinde, som lod os få en video af hende.

Til dessert blev vi ledt ned til 1 sal, vi vidste ikke helt hvorfor, men blev glædeligt overraskede. I anledningen af min kommende 30 års fødselsdag, havde de pyntet op med stjernekastere, lys og sågar en fødselsdags gave!
    Dagen blev sluttet af med at gå i de offentlige bade på hotellet og nu skal vi snart bade på værelset. (Der har vi selvfølgelig også et privat udendørs badekar) – og i morgen står vi tidligt op for at prøve en omgang mere.
    Sikke en fantastisk dag, hvor vi næsten ikke skulle tænke selv, og bare skulle nyde. Så ikke så hektisk endda!
    Baca lagi