千代田区

July 1, 2023 in Japan ⋅ 🌬 27 °C

Så kom vi til vores sidste dag i Tokyo. Denne dag blev spækket til med de aktiviteter som vi ikke havde nået. Dog skal det siges at Tokyo er stor nok til at man kan undersøge det i flere måneder, og stadig finde nye steder og attraktioner.

Selvom vi har været heldige med solen, viste typhon sæsonen sit ansigt i dag. Hele formiddagen regnede det, og det er første gang vi har følt den type varme blandet med sivende regnvejr. Vejret kom os dog til gode. Vi valgte at tage i Zoo fra morgenstunden af, og antallet af de mange mennesker man var blevet vant til, blev en del mindre. I Ueno Zoo er de især kendte for deres to kinesiske pandaer. Det gik dog op for Sebastian og jeg, at vores standarder indenfor dyrevelfærd er meget nordisk præget. Vi brugte meget af tiden på at snakke om plads, flokdyr og aktiviteter. Det åbnede op for en god snak og om kulturforskelle.

Derefter gik turen videre, stadig i øsende regnvejr. Jeg havde nemlig glædet mig meget til en RIGTIG robot cafe. Hos DAWN: Avatar Robot Cafe ver.B, er der fysiske kokke og baristaer, men hovedattraktionen er tjenerne og de dygtige avatar-kørere. Alle roboterne man ser i butikken bliver styret af et menneske. Disse er personer med en form for sygdom, handicap eller andre ting som gør de ikke kan varetage et fysisk arbejde. Så derfor kan de arbejde fra hjemmet, og de diregerer roboterne rundt og har samtaler med gæsterne. Ved vores bord, havde vi selskab af Masako fra Osaka. Hun havde tidligere været i København, på studietur med universitetet. Grundet sygdom, har hun brug for hjælp næsten 24 timer i døgnet, men ved hjælp af DAWN kan hun møde nye mennesker.

For at slutte vores dag i Tokyo af, skulle vi selvfølgelig nå at besøge de sidste par butikker. Dette blev til Sanrio World Ginza, med alt indenfor Hello Kitty og hendes venner, og Pokemon Centeret Tokyo DX, en kæmpe butik fyldt med alverdens pokemon merchandise.

De kommende dage blive hektiske – i morgen tager vi til Hakone for at nyde det man kalder et Roykan – et hotel hvor man bliver fuldt opvartet og med et bad, som bliver fyldt med varmt vand fra undergrunden. Det bliver godt at blive forkælet og hvile fødderne.