Satellite
Show on map
  • Mi primero día en Havana

    March 2, 2018 in Cuba ⋅ ⛅ 23 °C

    Na mijn vertrek uit koude kikkerland Nederland, vloog ik circa 11 uur later Cuba binnen. Alles liep vrij voorspoedig en ongeveer half 8 zat ik in de auto naast Emilio (mijn taxichauffeur). In de auto heb ik nog wat Spaanse woorden aan elkaar weten te rijmen zodat we nog een beetje gesprekken konden voeren. Het was een fijne tocht.

    El Casa Ramonso is een beetje een verstopte casa in een groen gebouw op de eerste verdieping. Na wat uitgebreide basis uitleg van Francis en Fred, ben ik even kort Havana ingegaan voor een fles water en een hapje.

    Hoewel de wandeling kort was, kreeg ik voor mijn gevoel al wel de sfeer van Havana te pakken. De temperatuur is erg aangenaam, maar ook de geluiden. Overal klinkt muziek. Na een aantal meters wandelen, kwam ik terecht bij een Italiaan. Het voelde als een welkome plek, juist omdat je hier niet naar binnen werd gelokt door mensen aan straat. De pizza die ik kreeg had iets weg van een smakeloze pannenkoek met veel kaas en tomatensaus, maar ik stoorde me er niet aan. Het was duidelijk te zien dat iemand zijn best had gedaan op die pizza. Dus ik was snel tevreden. Het hele gebeuren kostte mij relatief een rib uit mijn lijf. Maar goed, soms heb je - en al helemaal niet op je eerste avond - geen zin om moeilijk te doen. Je bed opzoeken (nu op 4:00 's ochtends in NL) is het enige wat er dan toe doet.
    Read more