A noche en Playa Larga

March 10, 2018 in Cuba ⋅ ⛅ 27 °C

Van de eigenaren van Casa de Yeni kregen wij in de avond heeelijk eten opgediend. Als voorgerecht kregen we Fritura Malanga (gefrituurde aardappelachtig iets), bonensoep, vis (floor) en pork (ik). Als toetje kregen we ook heerlijke flann, een soort crème brullee in cake vorm. Vervolgens zijn we naar een soort buurthuis gegaan in de hoop salsamuziek te kunnen horen en erop te kunnen dansen.

In realiteit bleek het buurthuis in een lokale discotheek te veranderen met schermen waarop clips werden afgespeeld. Vrouwen (tienermeisjes) met veel te hoge hakken en wannabe gangsters kwamen hier op af. De muziek was ook behoorlijk gangster, dus niet helemaal wat we hadden verwacht. Omdat we een beetje stil aan de zijkant stonden, werd ons een enkele keer gevraagd of we salsa konden dansen (maar daar hadden we op dat moment geen zin in).

Toen we weggingen hadden we buiten onze kamer een grote witte kikker gespot. Bij terugkomst in de casa maakte ik nog een grapje over een kikker die mogelijk op Floor's bed zou zitten en zou veranderen in een prins. Grappig genoeg was dit bijna realiteit. Boven mijn bed bij het raam ontdekten we toevallig een kleine kikkertje (zie foto).

Toch was er een Cubaan volhardend genoeg om Floor bij de hand te pakken en wat danspasjes te laten zien.

De volgende ochtend kregen we bij het ontbijt allebei heel lief een armbandje van Yeni als aandenken aan Cuba. Vervolgens vertrokken we met een blauwe taxi collectivo (met twee Duitse medereizigers en één Zwitserse medereiziger) richting Viñales. Hiermee eindigde ons avontuur in Playa Larga.