Viñales

March 11, 2018 in Cuba ⋅ ⛅ 27 °C

In Havana wisselen we van taxi. Het voelt bijna alsof je vee bent dat uitgewisseld wordt.

Na in totaal 6,5 uur komen we aan in Viñales. Het is de mooiste plek die ik in Cuba gezien. We hebben het laatste huisje in de straat in Casa Mayaday y Leonel.

In het dorp komen we - net als overal - bijna geen plekken tegen waar we ratsoen in kunnen slaan. Supermarkten zijn nagenoeg leeg. Wat ze meestal wel op voorraad hebben zijn sauzen en rum. Met wat geluk kom je koekjes tegen.

Rond zessen eten wij bij la Berejena, een ecologisch restaurant met vegetarisch eten. Dit is ook vrij bijzonder, omdat vlees toch belangrijk is hier en groenten redelijk schaars is.

In onze avondwandeling vlakbij onze casa zijn we overigens de Cubaanse kleine cowboyversie van Robert Redfort tegengekomen. Terwijl ik een foto van Floor maakte, vroet hij - met z'n sterallures - of wij een foto van hem konden maken met onze telefoon. Ook wilde hij graag dat ik met hem op de foto ging. Dus zo gezegd, zo gedaan;)