Dagje eiland, 22 juli

July 22, 2016 in France ⋅ 🌙 20 °C

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om richting Port des Barques te rijden, vanuit hier vaart de boot richting Isle d'Aix. We moesten 15 min van te voren aanwezig zijn, gelukkig hadden we de coördinaten alvast opgezocht, zo zijn we er in 1 keer heen gereden en waren we netjes op tijd. Eenmaal op de boot vaarden we eerst langs een ouderwets vernieuwd schip, dit was mooi om te zien. Hierna vaarden we dit naar Fort Boyard, het lijkt veel kleiner in het echt maar toch is het imposant om te zien. Aan boord werd van alles uitgelegd in het Frans dus daar begrepen we vrij weinig van, gelukkig hadden we ons al een beetje ingelezen.

Na Fort Boyard vaarden we richting het eiland, dit eiland is ongeveer 3 km lang en 500 m breed. We hebben hier flinke stukken gewandeld en zo alle kanten van het eiland bewonderd. Achterin lag ook een fort midden in de natuur, hier zijn we binnen geweest. Ze hadden een heel stuk ingericht voor Fort Boyard, dit was erg interessant om te zien. Jammer dat alles in het Frans is en niks naar Engels is vertaald, maar we kwamen er wel een beetje uit. We zijn langs de rand van het eiland verder gelopen tot een lang strand, daarna tot een iets kleiner strand hier zijn we even gaan zitten. De zee was jammer genoeg net iets te koud om in te gaan. Tijdens het wandelen kwamen we allemaal kleine fortjes tegen. Na het strand zijn we nog naar wat winkeltjes gelopen en hebben we panini's gegeten. We hebben nog 1 rondje gelopen langs de vuurtorens en zijn daarna weer richting de aanmeerplaats van de boot gelopen.

Eenmaal terug gevaren zijn we weer naar de camping gereden. Even lekker relaxen en wat pizza's gehaald om te eten, nog een spelletje Monopoly gespeeld en daarna naar bed.