July - August 2016

laatste nachtje, 3 augustus

August 3, 2016 in France ⋅ ☁️ 20 °C

In de ochtend op tijd opgestaan om weer vertrekken richting huis. Weer terug op de ferry want van andere Nederlanders gehoord dat je beter de ferry kan pakken dan via Bordeaux kan rijden.

Ging zeer vlot tot aan Parijs alleen daar op de rondweg een uur in file gestaan. Nadat we er uit waren en op het bord boven de snelweg nog meer files stond hebben we maar een hotel opgezocht voor de nacht.

Na het inchecken en kamer inspectie naar de MacDonalds om de hoek gelopen voor een hamburger.

Nu op de kamer met 3ds op bed spelen en lekker op tijd slapen.

Opruimen en laatste keer strand, 2 aug.

August 3, 2016 in France ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag laatste keer naar de supermarkt voor avondeten en de terug reis.

In de middag lekker aan het het strand gezeten. De zee was wilder vandaag. Patrick werd verschillende keren bijna door de zee opgegeten.

In de avond lekker gegeten door van alles door elkaar te gooien in de pan, aardappeltjes, paprika, champignons, ui en maïs wat we over hadden. Met een beetje pittige mayonaise erbij was dit heel lekker. We zijn nog even spelletjes gaan spelen en ineens was het 10 uur, dus we hebben nog even heel de tent van binnen opgeruimd en zijn daarna gaan slapen.

geen stranddag ,1 augustus

August 1, 2016 in France ⋅ ☀️ 20 °C

Vandaag was het prachtig weer maar omdat Patrick aardig verbrandt was zit strand er vandaag niet echt in.

In de middag zijn we Carcassonne gaan spelen met een lekkere radler en een zak doritos. Patricia heeft erg tactisch gespeeld en heeft daardoor 2 keer gewonnen.

In de avond hadden we tortellini met pesto en pijnboompitten. Die was verrassend lekker. Jammer dat het niet in Nederland te koop is. Morgen alweer opruimen en klaar maken op de 1000 km terug reis van woensdag.

Lekker naar strand, 31 juli

July 31, 2016 in France ⋅ 🌙 19 °C

In de ochtend weer vers brood gehaald bij de supermarkt voor de lunch en avondeten. In de middag trok de bewolking weg en we zijn naar het strand vertrokken.

Toen we aankwamen was het nog niet druk maar in een uur zat het hele strand vol. De zee was zo als verwacht wild en sloeg met zijn grote woeste golven de mensen terug naar het strand. De golfen waren in de middag 2 keer de lengte van Patrick.

Na 3 uur hebben gesprongen over de golfen en in de zon liggen zijn we terug naar de camping gegaan om lekker te douchen en te eten.

Later op de camping was een optreden van de gitarist die goede muziek kon spelen.

Montalivet, 30 juli

July 31, 2016 in France ⋅ ☀️ 20 °C

Vandaag naar Montalivet geweest om weer eens rond te kijken in de dorpjes om ons heen. Montalivet blijkt een echt Surf dorp te zijn. Overal Surf spullen te koop en een groot Surf strand met buiten het dorp. Verder was er ook een enorme markt met vooral veel wijn, eten en kleding.

Na boodschappen hebben gedaan en nog steeds bewolkt was hebben het plan om naar het strand te gaan laten liggen en maar weer lekker relax gedaan op de camping.

Nog een rustdag, 29 juli

July 29, 2016 in France ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag hebben we besloten om naar Soulac sur mer te gaan. Er was markt in de ochtend in de lokale markthal. We zijn daar doorheen gelopen en hebben daar een stuk watermeloen gekocht en een stokbrood. Het stokbrood was lekkerder dan dat afbak stokbrood van de camping. Nog een rondje gelopen in het dorp tot aan het strand en weer terug gegaan want het was geen lekker weer om op het strand te liggen. Verder hebben we nog boodschappen gedaan in het plaatsje en weer terug naar de camping gegaan.

In de avond pasta gemaakt en lekker relaxen met een koffiekoek.