France
Les Boucholeurs

Here you’ll find travel reports about Les Boucholeurs. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dagje dierentuin, 25 juli

July 25, 2016 in France

Vandaag toen we op gingen staan, zag het weer er bewolkt uit, toen besloten we dat dit wel een goede dag is voor de dierentuin. Dus wij zijn rond 10.30 vertrokken richting Zoo Les Palmyre iets voor Royan, daar kwamen we een uurtje later aan. Blijkbaar is dit een heel toeristisch gebied, weer reden langs een hoop 4 sterren campings met grote zwembaden en er zat een Luna park.

Eenmaal in de dierentuin mochten we een vaste route afleggen die met bordjes was aangegeven, je word letterlijk gedwongen zo te lopen. Wij vonden dat de dieren verblijven wel erg dicht op elkaar stonden en klein waren, en veel waren ook kooien dus dat was minder. In de middag hebben we wat sandwiches gehaald, deze waren jammer genoeg niet te eten. Wat wij ook erg raar vonden is dat iedereen de dieren voerden met karamel popcorn, wat je overal kon kopen in de dierentuin, schijnbaar is dat normaal daar. De dieren waren wel leuk om te zien gelukkig, er was een groot vleermuis verblijf en die hadden net nieuw eten dus waren ze massaal aanwezig. Er waren ook enorme schildpadden, wij hebben nog nooit zulke grote gezien! Er waren ook superveel apen, altijd leuk om die in actie te zien.

Na 4 uurtjes wandelen zijn we via een L'eclerc terug gereden naar de camping. Als avondeten hadden we wraps gemaakt en daarna zijn we na relaxen weer gaan slapen.

Wij zijn vanochtend rond 10.00 vertrokken uit de onderweg camping, na het afbreken van de tent en inladen van de spullen. Gelijk bij de eerste grote supermarkt hebben we alvast wat boodschappen gehaald, dan hoefden we dat later niet te doen.

De auto reis verliep vlot, ongeveer 3,5 uur later waren we op de geboekte camping. Onderweg hebben we wel een aantal buien gehad, maar gelukkig was dat eenmaal op de camping over. Het was nog wel bewolkt dus ideaal om ons kamp weer op te bouwen. De zon hebben we niet veel gezien en het werd in de middag wat frisser.

Na het avondeten zijn we nog wat gaan wandelen buiten de camping. Vlakbij zit een klein strand, het was heel erg eb dus alle boten lagen droog. We kunnen vanuit het strand ook fort Boyard zien liggen, we zijn van plan om hier met een rondreis boot heen te gaan. Er lagen veel oester schelpen op het strand en ik heb een paar hoedjes schelpen meegenomen. We hebben de zon zien verdwijnen en zijn gelopen tot we niet verder konden. Tussen de rotsen zagen we ook allemaal krabbetjes weg schieten, dit was erg leuk om te zien. Eenmaal terug op de camping waren we de code vergeten om binnen te komen maar gelukkig wilden een paar jongens ons wel helpen. We hebben even relaxed gezeten en zijn toen gaan slapen.

Dagje relaxen 21 juli

July 22, 2016 in France

Vandaag hebben we uitgeslapen, we zijn weer naar het strand gelopen en zijn daar een heel stuk langs de kust gelopen. Het was nog meer eb geworden, ze waren druk bezig in het zand met graafmachines ongeveer een kilometer van de kust af. Veel mensen liepen ook een heel stuk de zee in, terwijl er geen zee was. Ook bij het grote strand was de zee ver te zoeken.

Eenmaal terug op de camping zijn we even langs de receptie gelopen om een tour naar fort boyard te reserveren. We hebben nog even bij de tent gezeten en zijn daarna boodschappen gaan doen. De supermarkt die we vonden was lekker groot, we hebben alles kunnen vinden.

Op de camping zijn we nog even het zwembad ingedoken en daarna hebben we pasta gegeten. Savonds nog even langs het strand gelopen, ineens was de zee een stuk dichterbij. Nu kun je tenminste normaal naar het strand met een zee. We hebben op de camping nog een spelletje Carcassonne gespeeld, het paste bijna niet meer op de tafel. We moeten vroeg op voor de tour naar fort boyard dus zijn we vroeg naar bed gegaan.

La Rochelle

July 23, 2016 in France

Vandaag weer lekker rustig aan doen. Na het ontbijt zijn we beiden spelletje gaan spelen op de 3DS.

In de middag zijn we naar La Rochelle gegaan. Was druk in het centrum en hadden na 15 minuten rondjes rijden een parkeergarage die plek had gevonden.

In het centrum vond Patricia een leuk vestje en hebben we rond gewandeld. Toen we uiteindelijk bij de haven uit kwamen was het ineens heel druk. Er is een Cliff diving wedstrijd van Red Bull in de haven. Het is de bedoeling om de mooiste duik te maken van het platform aan de toren was bevestigd. Ook kon je het zelf doen maar dan alleen virtueel op het plein. Daarna zijn we een ijs(je) gaan eten. We vonden het ijs duur maar toch bleek het de moeite waard je kreeg enorme bollen ijs.

Daarna even boodschappen gedaan bij de lokale supermarkt voor vandaag en morgen.
    Lekker gegeten en in de avond de zonsondergang bekeken die we eindelijk volledige konden zien doordat er geen wolkje aan de lucht was. Lekker rustig nog gezeten en daarna lekker bed ingedoken.

Rustdag 24 juli

July 24, 2016 in France

Na het uitgebreid uitslapen is Patrick zoals elke dag stokbrood en 2 croissants gaan halen. Deze ochtend extra luxe met 2 gekookte eitjes.

Na het eten spullen afgewassen. Patrick alles boenen en Patricia afdrogen. Bij de tent is Patricia gelukt om haar spelletje uit te spelen op de 3DS. Waar ze gisteren paar uur frustratie op heeft uitgeoefend. In de middag een stukje stokbrood gegeten en lekker wat gelezen en een middag dutje gedaan.

In de avond heeft Patrick een goede poging gedaan om pannenkoeken te bakken. Vuur was alleen eerst veel te heet dat de spatel begon te smelten. Gauw op een andere pit gezet en toen ging alles beter.

Rest van de avond vanzelfsprekend lekker relax gedaan en bij de tent gezeten.

Overlijdings bericht, 26 juli

July 26, 2016 in France

Als eerste wil ik mededelen dat onze grote koekenpan is overleden. De gezondheid van de antiaanbaklaag werd al slechter maar nu was het een grote aanbaklaag geworden. Hierdoor hebben we afscheid moeten nemen van onze vertrouwde koekenpan. (Mei 2015 - Juli 2016)

Verder hebben we vandaag Rochefort bezocht daar kwamen we het grote zeilschip de L'Hermione tegen die we een paar dagen geleden op zee tegen kwamen rond Fort Boyard. Hier hebben we een kaartje voor gekocht om er op te mogen. Verder vonden we er niet veel te beleven en hebben een ijsje gehaald en door gegaan naar de supermarkt voor boodschappen van vandaag en alvast uit voorzorg te tanken voor morgen.

In de avond hebben we kip met shoarma kruiden in Pita broodjes gegeten. Helaas hadden we een fout gemaakt met hoeveel kip we nodig hadden. Dus we hadden net genoeg voor 2,5 broodje. Maar dit hebben we opgelost door het laatste broodje te besmeren met Nutella. Dit was verrassend goed te eten. Het toetje, chocolade mousse, hadden we lekkerder gemaakt met gezouten karamel boter, heel goed te doen. Die gaat mee naar Nederland, de karamel boter.

Verder de tent alvast aan de binnenkant opgeruimd en luifel ingepakt.

In de avond nog mee gedaan aan de muziek quiz op de camping

Dagje eiland, 22 juli

July 22, 2016 in France

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om richting Port des Barques te rijden, vanuit hier vaart de boot richting Isle d'Aix. We moesten 15 min van te voren aanwezig zijn, gelukkig hadden we de coördinaten alvast opgezocht, zo zijn we er in 1 keer heen gereden en waren we netjes op tijd. Eenmaal op de boot vaarden we eerst langs een ouderwets vernieuwd schip, dit was mooi om te zien. Hierna vaarden we dit naar Fort Boyard, het lijkt veel kleiner in het echt maar toch is het imposant om te zien. Aan boord werd van alles uitgelegd in het Frans dus daar begrepen we vrij weinig van, gelukkig hadden we ons al een beetje ingelezen.

Na Fort Boyard vaarden we richting het eiland, dit eiland is ongeveer 3 km lang en 500 m breed. We hebben hier flinke stukken gewandeld en zo alle kanten van het eiland bewonderd. Achterin lag ook een fort midden in de natuur, hier zijn we binnen geweest. Ze hadden een heel stuk ingericht voor Fort Boyard, dit was erg interessant om te zien. Jammer dat alles in het Frans is en niks naar Engels is vertaald, maar we kwamen er wel een beetje uit. We zijn langs de rand van het eiland verder gelopen tot een lang strand, daarna tot een iets kleiner strand hier zijn we even gaan zitten. De zee was jammer genoeg net iets te koud om in te gaan. Tijdens het wandelen kwamen we allemaal kleine fortjes tegen. Na het strand zijn we nog naar wat winkeltjes gelopen en hebben we panini's gegeten. We hebben nog 1 rondje gelopen langs de vuurtorens en zijn daarna weer richting de aanmeerplaats van de boot gelopen.

Eenmaal terug gevaren zijn we weer naar de camping gereden. Even lekker relaxen en wat pizza's gehaald om te eten, nog een spelletje Monopoly gespeeld en daarna naar bed.

Les Boucholeurs