• Day 182

Girraween NP en Australia Day!

January 25, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 18 °C

Na Byron zijn we weer inland gegaan, naar Girraween National Park. Dit ligt net over de grens in Queensland, dus mijn tijd in NSW was voorlopig van korte duur! (Het tijdsverschil tussen de staten is ook nog is 1 uur dus we gingen weer terug in de tijd) In Girraween hebben we een aantal mooie hikes gedaan en veel kangaroos gezien!

Op 26 januari was het Australia Day (hoewel sommigen het ook wel Invasion Day noemen) en dat is een grote nationale feestdag. Wij waren dus ergens in het binnenland maar dachten: in zo een plattelands stadje gaat het vast helemaal los (dit was dan weer in NSW, en dus weer een uur later ha) Maar dat viel een beetje tegen. De ene kroeg was om 9 uur al dicht, en bij de ander zat er alleen een groep locals een beetje te zitten. Helaas dus niet zo een groot feest als ik had gehoopt, en het regende ook nog eens keihard de hele avond en de was hing nog buiten. Maar ach, volgende keer beter.

We zijn toen weer via een andere weg terug richting de kust gegaan, alleen halverwege kwam mijn reisgenootje er achter dat zijn speaker nog aan de oplader hing bij de toiletten in Girraween… dus toen zijn we weer terug gereden naar QLD! Even een korte pitstop terug in de tijd, maar de speaker stond er nog na 2 dagen! Dat was dan wel weer een fijne boost in vertrouwen in de mensheid 😁