Satellite
Show on map
  • Day 217

    Canberra en meer

    March 1, 2023 in Australia

    Om maar even met de deur in huis te vallen: zoals jullie nu waarschijnlijk al allemaal hebben gehoord, is mijn reisgenootje waarmee ik sinds Brisbane reis ondertussen mijn reisvriendje geworden. (Klinkt goed, natuurlijk niet alleen voor tijdens mijn reis) Hij heet Nik, komt uit Keulen en is net 30 geworden. Heb ook meteen maar even een foto toegevoegd. Zo.
    Fred en Joke komen natuurlijk half april mij opzoeken op Tasmanie, en aangezien het hier bijna winter wordt, had ik besloten om zsm naar Tasmanie te rijden, om zo hopelijk nog wat goed weer mee te pakken om wat hikes te doen die ik niet met Fred en Joke zou doen. Dus na de Blue Mountains ben ik via de binnenlandse weg naar Melbourne gereden om daar op 11 maart de ferry naar Tassie te pakken.
    Onderweg nog wel gestopt in Royal NP, waar we een mooie coastal track hebben gedaan, en Morton NP om weer eens wat mooie watervallen mee te pakken. Ook wilde ik graag naar Canberra, hoewel dat een reputatie heeft van ‘niks aan’. En het was inderdaad een gekke stad. In de middle of nowhere verrijst er opeens een stad, en het ziet er allemaal heel perfect gepland uit. Wel een aantal mooie musea en veel groen, maar na een paar dagen heb je het ook wel weer gezien.
    We wilden in Kosciuszko NP een meerdaagse hike gaan doen, daar vind je de hoogste berg van Australië, en je kan daar skien in de winter, dus een heel ander soort natuur dan de rest van het land. Alleen werd eerst Nik ziek, en daarna ik nog erger, dus we hebben eigenlijk tussen Canberra en de ferry naar Tassie niks kunnen doen. Heel jammer maar so be it. Om beter te worden hadden we een huisje op een holiday park geboekt voor 2 dagen, en hoewel we daar ook niks hebben gedaan was het heel lekker om even binnen te zitten en tv te kijken op de bank 😋
    Read more