Darwin en weer een nieuwe baan

September 6, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 32 °C

We hebben een paar dagen doorgebracht in Darwin. Best een leuke stad, met een paar leuke cafeetjes en pubs aan de zee én een hele mooie moderne lagoon waar je veilig kan zwemmen (want: krokodillen natuurlijk). Ik heb daar geen foto’s van gemaakt dus heb een internet foto toegevoegd om een idee te geven. Rondom zaten allemaal barretjes en restaurantjes dus was wel echt een leuke buurt.
    We hebben daar ook mijn verjaardag gevierd, want dat had ik nog tegoed van Nik. Zijn kado was een leuk dagje uit samen zodra we weer in een stad waren, dus we moesten wachten tot Darwin. Zijn naar een rooftop bar geweest en lekker uiteten bij een Mexicaan met uitzicht op de lagoon.
    Verder zijn we naar de Rodeo geweest. Veel typisch Australisch kan je het niet krijgen. Was echt een spektakel en heel leuk om mee te maken.
    Ondertussen waren we weer eens op zoek naar een baan, want door alle autoreparaties aan het begin van onze trip was het geld iets eerder op dan gepland. En de Outback is duur! Uiteindelijk iets gevonden in Mt Isa, een outback mijn stad in Queensland. Kleine 3 dagen rijden van Darwin, geen probleem natuurlijk…
    Hier werken we bij The Buffs Club, een cafe/restaurant/pub/gaming/bottleshop in een. Nik werkt in de bottleshop en ik switch tussen het restaurant, pub en gaming. Gaming klinkt heel spannend maar het is een grote ruimte met alleen maar slotmachines, of ‘pokies’ zoals dat hier heet. Ze hebben meer dan 100 machines! (Heb weer een foto van internet geplukt zodat jullie kunnen zien hoe dat eruit ziet)
    Alhoewel Mt Isa redelijk groot is is er verder niet echt wat te doen. Het is weer echt in de middle of nowhere dus er is geen natuur eromheen en het is ook elke dag 40 graden dus ook niet echt weer om lekker te gaan wandelen. Dus we zijn vooral aan het werk en gewoon geld aan het sparen. We wonen in de staff accommodation van de Buffs voor heel weinig dus dat is wel lekker.
    Dus dat is ons leven voor de afgelopen 1.5 maand! En waarschijnlijk voor de komende 1.5 maand ook, haha.