• Day 388

Northern Territory National Parks

August 19, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 34 °C

Toen was het tijd voor weer was National Parks. Als eerste Kakadu NP, het grootste NP in Australië en dus niet te missen. Helaas is veel ervan alleen bereikbaar met een goede 4WD dus dat wilde ik niet riskeren met mijn autootje, dus moesten we andere dingen vinden om te doen. Zoals krokodillen kijken! Had echt niet verwacht er zo veel te zien, en zo vlak bij. Dat was heel indrukwekkend. Ook eng om te zien hoe, zodra ze onder water gaan, ze gewoon compleet verdwenen zijn. Brrr.
    Kakadu staat ook bekend om z’n rock art, en daar hebben we veel moois van gezien. En weer eens een hele mooie zonsondergang gezien over een grote grass plain.

Hierna waren we naar Litchfield National Park, vooral bekend om z’n watervallen en swimming holes. Was wel weer eens tijd voor wat watervallen! We kampeerden vlak bij eentje dus toen we daar vlak voor zonsondergang heen gingen was er Helemaal niemand, heerlijk. En al die waterholes waren ook wel echt nodig, want deze tropen zijn nog noorderlijker dan Cairns (waar ik ben begonnen) en dus bloedheet, zelfs al waren we daar in hartje winter.