• Busride to Chucuito

July 14, 2016 in Peru ⋅ 🌙 29 °C

Vanmorgen stonden we vroeg op om onze reis te vervolgen naar Chuquito, een klein dorpje naast Puno aan het Titicaca meer. Een paar dagen geleden hebben we online buskaartjes besteld met Paypal. Het was een heel gedoe en na betaling kregen we de kaartjes maar niet binnen. Op de vijf mails en skypegesprek werd niet gereageerd. Maar, wat een geluk, we konden vanmorgen gewoon instappen. En wat een bus, zo luxe heb ik ze niet eerder gezien. De rit duurde 7 uur maar was heel tof, dwars door de natuur. Toen we in Puno aankwamen vonden we het zelfs jammer dat de rit erop zat 🙈. We hebben veel alpaca's en flamingo's gezien. Ook veel geschilderde gebouwen vanwege de presidentsverkiezingen die in juni plaatsvonden. Gaaf om te zien dat Peruanen zo opgingen in de politieke strijd! Lijkt me wel wat voor ons, mooie rode rozen door het land 😆.

We zijn nu inmiddels in ons hotel, een soort klooster met fantastisch uitzicht. Wel een beetje heel koud maar gelukkig hebben een kacheltje. Ik ga morgen eens uitvinden of hardlopen op 3800 meter hoogte te doen is 🙈. Fijne vrijdag!