Lima

A short but fine adventure by Maaike Read more
  • 8kilometers
  • Dag 2

July 7, 2016 in Peru ⋅ ☁️ 16 °C

Vanmorgen waren we om 7 uur wakker. Oftewel weinig last van de gevreesde jetlag! Vroeg uit bed en lekker gezond ontbeten bij Pan de la Chola, tip van onze host. Daarna gewandeld door Miraflores, de hippe wijk van Lima. En inderdaad hip, schoon en veel groen. We hebben gelezen dat het hier te weinig regent voor al die mooie plantjes, en dat daarom elk half jaar nieuwe plantjes worden gepoot. Wellicht een idee voor de gemeente Buren.. 😆 Anyways, een mooie wijk dus. Daniella en ik wilden graag pinnen, maar na vijf verschillende banken gaven we de moed op. De bank-goden waren ons niet gunstig gezind. Maar... Na wat gegoogle kwamen we er achter dat er veel Nederlanders hier problemen mee hebben. De oplossing was pinnen bij Banco de Nacion... en gelukkig konden we daar wel Soles scoren. Daar werden wij weer blij van. 🤑 Rond lunchtijd hadden we afgesproken met Mark. Mark komt uit oorspronkelijk uit Maurik maar woont al acht jaar in Lima. Hij nam ons mee naar een visrestaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Ceviche, rauwe vis met citroen, en rijst met allerlei zeevruchten. Echt onwijs lekker. Daarna gingen we met hem mee naar zijn taalschool waar hij ons vertelde over alle ins & outs over Peru. Handig, interessant en het was ook erg leuk om Mark hier in Lima te zien! Vervolgens gingen Daniella en ik door naar Barranco, een soort Bohemianwijk. Helaas weinig 'Bohemian' gespot, kennelijk meer voor de insiders. Dus gingen we weer terug richting onze wijk, waar ik ontdekte dat de Orde van de Maristen (waar ik vorig jaar in een klooster verbleef in Frankrijk) er een eigen park heeft. Bijzonder! Helaas was het lastig om nog een leuk restaurantje te vinden, dus eindigden we in de voor ons nu bekende Pan de la Chola met een pizza. Nu zijn we thuis met de voetjes omhoog. Morgen ga ik een rondje hardlopen (zin in!) en daarna gaan we naar het historisch centrum van Lima (ook zin in!). Fijne dag 😘Read more

Historisch centrum

July 8, 2016 in Peru ⋅ ☁️ 16 °C

Heb jij wel eens je kleren gefohnd? Nee? Nou ik ook niet. Tot vandaag. Vanmorgen heb ik een stuk hardgelopen. En omdat we morgen vliegen naar Cusco en ik niet m'n vieze sportspullen in m'n tas wil stoppen, heb ik ze met de hand gewassen. Met shampoo, want zo doen backpackers dat. Omdat het door de luchtvochtigheid niet drogen wil, sta ik nu met een hand m'n blog te typen en met m'n andere hand houd ik de fohn vast. Maar het is het waard, want hardlopen hier over de Malecon is te gek, met uitzicht over de kust en de Stille Oceaan 😃

Vanmiddag gingen Daniella en ik naar het historische centrum van Lima. Ik had er eigenlijk niet zoveel van verwacht maar vond het prachtig. Veel oude gekleurde koloniale gebouwen en een gigantische kathedraal. Het heeft, vind ik, veel weg van de steden in Cuba. Ik zal wat foto's toevoegen zodat je zelf een beeld kunt vormen.

Vandaag houd ik het kort, want mijn fohn-arm wordt lam. Goed weekend! 😚