Satellite
Show on map
  • Day 9

    Jodhpur

    October 5, 2022 in India ⋅ ⛅ 36 °C

    Geen leuke stad.

    Wonen meer dan 2 miljoen mensen wat het erg druk, vies, stoffig en chaotische maakt. Opzicht was dat niet het probleem van de stad, de mensen waren erger. Wel was het fort echt prachtig en heel bijzonder om gezien te hebben.

    Ik heb me nog nooit zo bijzonder/apart gevoeld. Het vragen van selfies nam een ander level aan, op hoogtepunten rond de 20/30 per uur. Er waren erg weinig toeristen in Jodhpur dus ik denk dat ik daarom erg opviel. Vooral de vrouw die graag aan mijn haar wilde voelen (zonder te vragen) en de politie agenten waren opvallend.

    Het absolute dieptepunt kwam ik de avond. Mijn hostel lag een beetje buiten het centrum waardoor ik door een achterwijk moest lopen om bij het centrum te komen. Ik wilde zo veel mogelijk lopen om het echte leven te ervaren in India. Ik werd constant (elke paar seconden) aangesproken met vragen als: “how are you”, “County?” en “What’s your name?”. Op zich niet hele vervelde vragen maar de manier waarop kwam niet heel vriendelijk over, al denk ik niet dat ze het vervelend bedoelden. Ik voelde me op dit moment en licht angstig en onveilig omdat het al 15 min zo ging, het donker was en ik de enige buitenlander was. Toen reed er een scooter langs die me aanraakte op m’n kont en lachend wegreed. Maakte de situatie niet beter. Ik voelde me nog minder op m’n gemak en nog minder veilig. Toen kwamen er n paar jongens recht op me afgefietst en vlak voor me stuurden ze weg. Ik vond dit apart maar niet heel bijzonder omdat het wel vaker gebeurde. Het werd pas bijzonder toen ik zag de een van de jongens met een pistool aan het slingeren was tijdens het fietsen. Lichte paniek en angst was direct aanwezig. De jongen draaide om achter me en fietste weer langs me met het pistool nog steeds in z’n hand. Ik ben in de eerste en beste tuktuk gestapt en weggereden en verder is er gelukkig niks gebeurd. Misschien was het een nep pistool of misschien niet, ik weet het niet.

    Na deze ervaringen had ik geen zin meer in Jodhpur. Ik zit nu in de bus naar Jaisalmer. Stuk kleinere stad ik de woestijn tegen de grens van Pakistan. Heel veel zin in!
    Read more