Satellite
Show on map
  • Day 50

    Three Passes Trek

    November 15, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ -8 °C

    Afgelopen 2 weken gewandeld door de Himalaya.

    Het begon met een vlucht naar het gevaarlijkste vliegveld ter wereld (valt reuze mee, afgelopen 10 jaar geen ongelukken meer gebeurd maar klinkt toch cool😎) .
    De natuur was echt adembenemend, echt dag was ik weer verbaasd over de schoonheid van de bergen. Uiteindelijk 2 passes gedaan ipv 3 omdat het vreselijk koud was (rond de -15) en met enkel glas werd het ook flink koud ik de slaapkamers. In de woon/eet ruimte was het een stukje warmer dus 2 nachten heb ik daar geslapen. Soms moest ik die ruimte delen met wat Nepalese, was best gezellig alleen maken ze wel rare geluiden ‘s nachts.

    Er was ook geen groep van 25 Koreanen die 15 poorters en 10 yaks gebruikte om hun spullen te verplaatsen. Ze hadden zelfs een eigen kok en keuken bij die Koreaans eten voor hun maakte. Erg bizar wat allemaal mogelijk is als je ervoor betaald.

    Het was ook erg zwaar af en toe. De hoogste van 5550 meter op de eerste dag zorgde ervoor dat ik elke paar meter moest stoppen om weer op adem te komen.

    Omdat je geen verbinding had in de bergen kon je er voor kiezen om WiFi te kopen. Dit had ik niet gedaan omdat het me een leuke uitdaging leek om zonder telefoon te leven voor n paar dagen. Uiteindelijk hield ik het 7 dagen vol. Ik raakte er best snel aan gewend, alleen muziek luisteren miste ik best wel na n paar dagen. Ik ging ook tekenen om me te vermaken wat ik ook heel leuk vond om te doen.

    Ik zou de hele 2 weken met Timéo wandelen alleen naar 1 week werd ik erg ongelukkig en zijn we opgesplitst in good terms. Mijn slechte humeur had niks met hem te maken maar ik kan blijkbaar niet te lang samen met iemand zijn zonder ongelukkig te worden. Later zijn we elkaar nog meerdere keren tegengekomen en dat was erg gezellig, toch was ik erg blij dat ik alleen liep het grootste gedeelte van de tijd.
    Read more