Dag 6 yardinit, Jerash en Amman

June 8, 2023 in Jordan ⋅ ☁️ 25 °C

Vanmorgen was het vroeg opstaan. Om 8 uur zaten we al in de bus na een vroeg ontbijt. De eerste stop was Yardenit dit is een bekende doopplek in de Jordaan. We zagen daar dat verschillende mensen zich daar lieten dopen. Mooi om eens mee te maken.
    Daarna gingen we naar de grens van Jordanië. Na 5 paspoortcontrole's, lang wachten en een shuttlebus die door niemandsland reed kwamen eindelijk aan in Jordanië. Wat een andere cultuur echt een totaal andere wereld. Onze eerste stop was Jerash dit is een oude Romeinse stad die eeuwen onder het zand heeft gelegen. Hier kregen we een echte jordanische lunch en een rondleiding door de gids. Een heel bijzondere stad het leek veel op Pompei wat we verleden jaar hebben bezocht. Rond 16.30 uur ging de reis verder naar Amman dit is de hoofdstad van Jordanië. Giga groot en alleen maar hoofddoeken en andere religieuze kleding. Wij voelden ons apart in korte broek en jurkje net over de knieën. Nu zitten op de rooftop van hotel een hapje te eten. Wulie bin oaf!!😅