Athen

May 23, 2023 in Greece ⋅ ⛅ 22 °C

Heute waren wir bei bestem Wetter in Athen, auf den Spuren der alten Griechen. Mit dem Kombiticket, das wir gekauft haben, hatten wir Zugang zu allen möglichen Sehenswürdigkeiten.
    Highlight war natürlich die Akropolis und der Parthenon (Tempel der Stadtgöttin Athena) beeindruckend in jeglicher Hinsicht. Wir haben dort einem deutschen Prof. (warscheinlich Architektur) zugehört der mit seinen Studenten dort war, sehr spannend. Dazu noch die Geschichte des Ortes, der schon seit dem Steinzeitalter Menschen Zuflucht bietet.
    Neben den Sehenswürdigkeiten sind wir durch die Stadtteile Monastiraki und Palak geschländert, welche auch wirklich zu empfehlen sind.
    Eigentlich ist ein Tag Athen zu kurz, es hat nur für unsere top ten gereicht. Wir kommen wieder!

Bugün en güzel havada Atina'daydık ve eski Yunanlıların izinden gidiyorduk. Aldığımız kombine bilet ile her türlü turistik yere erişimimiz vardı.
    En önemli nokta elbette Akropolis ve Parthenon (şehir tanrıçası Athena'nın tapınağı) idi, her açıdan etkileyiciydi. Öğrencileriyle birlikte orada bulunan bir Alman profesörü (muhtemelen mimar) dinledik, çok heyecan vericiydi. Ayrıca, Taş Devri'nden beri insanlara sığınak sunan yerin tarihi hakkında bilgi edindik.
    Görülecek yerlerin yanı sıra, gerçekten tavsiye edilebilecek Monastiraki ve Palak bölgelerinde yürüdük.
    Aslında Atina'da bir gün çok kısa, sadece ilk onumuz için yeterliydi. Tekrar geleceğiz!