• Day 4

Redwoods en Whales

October 9, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 15 °C

Gisteravond zijn we aangekomen in Santa Cruz, waar Joosje en Cameron ons op hebben gepikt van het busstation. Het was een prachtige busrit van San Fran naar SC, alleen kregen we later van Cam te horen dat het een van de dodelijkste highways van Californië is. Goed dat we dat pas wisten na de busrit 🙈.
    Vanochtend werden we verwend door Joosje met American pancakes als ontbijt en daarna gingen we langs Cam’s werk: Seymour Marine Discovery centre, waar we een Swell Shark hebben geaaid en andere mooie vissen hebben bewonderd. Daarna zijn we naar de Redwoods gereden en hebben daar een mooie wandeling gemaakt. Je hebt hier bomen die richting de 100 meter lang zijn en sommigen meer dan 2000 jaar oud. Het rook er heerlijk naar dennenbos en laurierbladeren. Na wat boodschapjes in een mega supermarkt en een plaspauze bij hun thuis zijn we gaan lopen naar de kust. Hier hebben we een heerlijke late lunch gehad en zijn we gaan kijken naar de surfers die aan het surfen waren op een van de beste surfspots van heel Californië. Ik kon er uren blijven kijken, maar ik ben blij dat we op gegeven moment verder gelopen zijn aangezien we daarna Humpback Whales in de verte hebben gezien!!
    Nu even chillen op de bank, kijkend naar hoe Jochem en Cam een videogame aan het spelen zijn. Zo lekker in de hottub, met een biertje…