Laatste dagen Laos

December 13, 2022 in Laos ⋅ ⛅ 19 °C

Dag 69 van onze reis en ons Laos avontuur komt bijna ten einde! Het was fijn weer in Luang Prabang te zijn. We zijn, na in totaal een ruime week hier geweest te zijn, verliefd geworden op deze stad (mede door het lekkere banenbrood van de markt en het fijne zwembad op een hete dag) en dat we het filmfestival konden meemaken heeft daar alleen maar meer aan bijgedragen. Er werden vier dagen lang films getoond door de hele stad waar we er in totaal zeven van hebben gezien. Het varieerde van rom-com's tot documentaires vanuit heel Zuid-Oost Azië. De documentaire over de zon- en maanberen is ons erg bijgebleven, en ook hebben we gelachen over de Aziatische humor die erg anders is dan de standaard Hollywood films. Ook was dit een fijne afleiding voor Sam aangezien ze wat ziekjes was. Toen we 's ochtends vroeg met de tuk-tuk naar de pier reden, vonden we het wel gek om deze fijne stad te verlaten. Helaas moesten we echt verder omdat ons visum voor Laos binnenkort verloopt en daarnaast is het ook fijn om uit te kijken naar nieuwe avonturen in Thailand!

Afgelopen dagen hebben we vooral op de "slow-boat" van Luang Prabang naar Huay Xai gezeten met als tussenstop Pak Beng. Hier hebben we een extra nachtje geslapen waar de meesten maar één nacht blijven. Dit was een gekke gewaarwording aangezien we overdag, op één iemand na, de enige toeristen in het dorp waren. Er was dan ook niet veel te doen, en de meeste kraampjes met eten gingen pas in de avond open maar het was wel fijn om even in het moment te leven (of uit te zieken). Na negen uur per dag op de boot voor in totaal twee dagen zijn we blij om nu naast de grens met Thailand te zitten. Over twee of drie dagen zullen we de grens oversteken en onze weg vervolgen naar Chiang Mai! In totaal zullen we een weekje in het noorden zijn waarna we drie weken bij David en Joy zullen verblijven om te helpen bij een honden- en kattenopvang met wel 58 honden en 16 katten! We kijken hier erg naar uit en zijn benieuwd naar wat dit ons zal brengen.

- Sam en Jochem