Pattaya en Koh Kood

January 10, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

Deel 2/2
    De volgende dag namen we de bus naar Pattaya, wat een lange reis was. Eenmaal daar hadden we zin om lekker te douchen en te slapen, alleen ging het mis bij onze hotelreservering. Na een hoop gedoe moesten we last-minute nog een ander plekje vinden, wat gelukkig is gelukt.
    Pattaya viel erg tegen, het is een stad met een groot nachtleven en veel prostitutie en dus wilden we er snel weg. Wel een hoogtepunt was de Sanctuary of Truth. Dit is een museum in de vorm van een tempel en is helemaal gemaakt van hout (dus geen spijkertje te vinden). In de kunstwerken, gesneden uit hout, zijn veel symbolieken te vinden en worden verschillende (cultuur) aspecten van verschillende Zuidoost-Aziatische landen gerepresenteerd. Erg indrukwekkend en fijn om de drukte van de stad even te ontsnappen.
    We zijn dan ook snel weer de bus ingestapt om naar Koh Kood te gaan, een eilandje dicht bij Cambodja. Toen we op de boot het eiland en het heldere blauwe water zagen realiseerde we ons: dit is het eerste eiland van onze drie maanden op reis!
    Het is hier prachtig, witte stranden, blauwe zee en veel groen. Hier gaan we de komende paar dagen lekker ontspannen!

Liefs,
    Sam