Metropolen: BK en KL

January 15, 2023 in Malaysia ⋅ 🌧 28 °C

We hebben veel kilometers gemaakt afgelopen dagen. Van Koh Kood met de boot en bus naar Bangkok. Dit zodat Sam de stad wat kon verkennen (ik had al gezien wat ik wilde zien bij mijn vorige bezoek in 2019), we het nachtleven op Khao San Road konden ervaren maar vooral voor onze vlucht naar Kuala Lumpur. Zowel Bangkok als Kuala Lumpur zijn hele grote steden waar de benauwdheid (en stank) veel sterker aanwezig is dan daarbuiten.

We vonden Kuala Lumpur een stuk fijner; een mengelmoes van oude en nieuwe gebouwen, vaak mooi vormgegeven of versiert en is er veel natuur door de hele stad heen. Daarnaast is het een hele internationale stad waardoor de mensen er goed Engels spreken en er veel uiteenlopende culturen wonen. Hier hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt waardoor we in 24 uur gerechten uit de Pakistaanse, Maleisische, Surinaamse, Franse, Marokkaanse en Arabische keuken gegeten hebben. Daarnaast hebben we de bekende Petronas Towers bekeken, en gewinkeld in de Central Market en het grote Pavilion-winkelcentrum (wat ook fijn was om de hitte te ontwijken).

Momenteel zitten we te wachten op onze vlucht naar Phuket, ons beginpunt voor het zuiden van Thailand, om daar te gaan genieten van de mooie stranden en eilanden!

- Jochem