Satellite
Show on map
  • Day 131

    Bali

    February 13, 2023 in Indonesia ⋅ 🌧 26 °C

    Aangekomen op Bali! Mijn backpack vond Singapore zo leuk dat die nog een nachtje daar bleef, maar gelukkig kwam die de volgende dag ook aan op Bali!
    Toen we met de taxi door de stad reden werd meteen duidelijk dat het een erg toeristisch eiland is. We sliepen dicht bij Kuta beach en toen we door de smalle straatjes liepen, werden we overvallen door de straat verkopers. We hadden online gelezen dat je die maar het beste kan negeren, want zelfs een ‘nee’ is voor hun een teken om door te vragen. Wel zijn we heel blij met het lekkere Indonesische eten!

    We hadden (en hebben) erg weinig gepland voor Indonesië en dus was het tijd om daar een beetje over na te gaan denken. Jochem en ik hebben besloten om een aantal weken alleen te gaan reizen, om zo ook deze ervaring mee te maken en daarnaast wil ik graag surfen en Jochem graag duiken, dus komt dit extra goed uit!
    Ook weten we dat we allebei niet op Bali willen blijven aangezien we het te toeristisch vinden. Daarnaast vind ik het een gekke vibe hebben, voornamelijk door de combinatie van veel afval, yoga hippies, veel te dure designer winkels en de daarbij behorende ‘super foods’, die overpriced zijn. Niet erg backpacker-vriendelijk als je het mij vraagt. Ik vertrek morgen naar Gili Trawangan, een eilandje van Lombok, waar ik een aantal dagen ga surfen. Jochem is vandaag aan het duiken en appte net dat hij al veel vette dingen heeft gezien bij zijn eerste duik!
    Morgen scheiden onze wegen dus en zullen we jullie apart op de hoogte houden.

    Liefs,
    Sam
    Read more