Hendro en Pulau Merah

February 23, 2023 in Indonesia ⋅ 🌧 29 °C

Na een week apart te hebben gereisd besloten we weer samen richting het westen van Java te gaan, aangezien we dit allebei erg graag willen zien en het dan gek voelt om apart te reizen.

Jochem had een voorsprong op mij en was al drie nachten bij Red Island Beach (Pulau Merah) voordat Sam daar aankwam. We sliepen bij de guesthouse van Hendro, een super aardige man die veel weet van de omgeving en ons veel heeft geleerd over het leven op Java. Zo ook over de Javaanse filosofie (wat erg overeenkomt met het hindoeïsme) en dat je op dinsdag niet voor 12 uur ‘s middags iets moet gaan doen. Wat Sam ook gemerkt heeft toen ze van Bali naar Java ging op dinsdagochtend. De reis duurde twee keer zo lang aangezien de andere passagiers niet voor 12 uur mee wilden, waardoor Sam voor niks om 7 uur klaar stond. In de ruil voor Hendro’s wijsheden hebben wij hem Nederlands geleerd.
    We konden gebruik maken van zijn surfboard en we hebben genoten van het lekkere eten van zijn vrouw. Ook heeft hij ons meegenomen naar een national park en een mangrove bos. Er waren hier geen toeristen, dus konden we in alle rust genieten van dit paradijsje.

De volgende dag ging onze wekker om half vier ‘s ochtends en bracht Hendro ons naar het trein station voor onze rit naar Malang.